Här är den åtgärdsplan som regeringen lagt fram:
http://www.regeringen.se/artiklar/2015/09/strategi-for-att-motverka-overskuldsattningMycket där men ingen absolut preskription, jag har tidigare mailat en del med J. Ertsborn, mycket trevlig person för övrigt. Han har svarat att Moderaterna var de som satte sig på tvären och stoppade alla bra förslag, han sa också att det inte blir någon absolut preskription inom de närmaste åren vilket han djupt beklagade.
Skulle vilja påstå att han nog är en av våra bästa vänner i den här kampen...och en av de värsta fienderna är B. Ask som hela tiden satt sig på tvären och gjort allt för att motverka absolut presk.
Hon tänker kanske på de höga bidragen inkassoföreningen ger till partiet vad vet jag.
Det jag tänker mig är att om man ska bearbeta politiker så är det ju ändå de som är negativa till våran sak, och inte Ertsborn eftersom vi redan vet att han är 100% på våran sida....möjligen kontakta honom för att ge honom nya argument kanske.
Kfm kommer få ett antal nya miljoner för att komma tillrätta med överskuldsättningen och som jag förstått det hela så ska man ha någon form av uppsökande verksamhet för att förmå fler att söka skuldsanering. Jag tolkar det som att nu får de en bunt pengar för att jaga oss ännu mer...men det kanske bara är jag som är negativt inställd till denna myndighet.