n person som påstår sig ha utländska bolag reg. i Sv. (som för övr. ej finns i Sv. registren???)ska betala tillbaka en summa för arbete som denne skulle utföra.
Men ej utfört uppdraget därav denne lovat betala tillbaka.
Person vill ha kontot nr. fick de. Men har ej sett ryken av pengarna än.
Person påstår att då pengar kommer fr mig, jag har privat skuld på Kf. jag fått fskatt indragen, så måste person upplysa om att jag har kapital???
K.f. skulle kontakta person i fråga o upplysa om pengarna ska betalas in till de direkt eller till mig...Så person i fråga vill avvakta till kontakten med Kf hade gjorts...
Ok de förstår jag inte riktigt....

För visst är de så att K.f. inte talar om för privat personer samt bolag var pengar skall betalas in??
Då mitt bolag ej har någon som helst skuld hos K.f.
O pengar skall ej betalas till mig privat utan mitt bolag...?
Bolaget betalade för uppdraget via bolagets konto.
Pengarna betalades till personens privatkonto.Vilket de påstådda bolaget stod skrivet med på fakturan.
Nu ska pengarna betalas tillbaka men verkar som de inte blir så...
Tror jag råkat ut för en riktig skojare !!
För inte funkar Kf. så??
Grejen är den att jag även blivit blåst av honom på en annan faktura, han fick uppdrag av mig, påstod sig ha allt klart.
Jag ifrågasatte saker o ting frågade mkt om saker kring uppdraget för ville ha allt klart o rätt!
Då backade jag ur o kände att de va något som ej stod rätt till!
Paff så får jag en faktura med ett indirekt hot där han skulle upplysa en del inblandade om saker.
Dock inge olagliga grejer handlade de om men lite tidskrävande saker...
Betalade jag skulle han stryka ett streck över de hela!
Så gjorde de till slut! Begärde spec. faktura, nope inte sett ryken av den heller idag..
Sen kom nästa grej jag skrev om här ovan...
Så totalt har denna man kostat mig ca 40 tkr.!
Kolalt upp han en hel del o fått veta saker som inte är i sin ordning riktigt...
Tror säkert att även han är medlem här på forumet, då han har skatteskulder sen flera år tillbaka..
Men känner bara att jag vill få tillbaka dessa slantar på något sätt!
Dock va min fråga, om de verkligen är så med K.f. att de gör så??