Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: HTO-Finansiering AB  (läst 4069 gånger)
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
snapphanen 1
Newbie
*

Antal inlägg: 48

« skrivet: Augusti 10, 2013, 07:48:34 »

Hej på er!Har ett problem i min betalplan ,har ett belopp som jag är skyldig HTO i Augusti , är nog från början ett Lucky Loan....men jag kan inte få nån kontakt hur jag ska betala.Deras telefon nr. har upphört,går inte mejla och på luckey loans hemsida kommer man ingenstans och jag har inga krav hos Gothia som verkar ha skött deras inkasso ärenden...kollar man Allabolag så finns ingen redovisning för 2012 varken för HTO eller RTF finansiering AB som ska vara samma....har pratat med min handläggare Skunsan som tycker jag ska spara beloppet som ska in ,själv hade han ett litet helvete med att hitta nån att delge...ställer inte till nått i min skuldsanering men skulle va skönt att få bort den betalningen för att kunna bli av HTO .....så är de nån som är i samma läge eller har haft nått med HTO eller RTF att göra nyligen?
Loggat
intrumcleaner
Hero Member

Antal inlägg: 2174

« Svara #1 skrivet: Augusti 10, 2013, 09:08:55 »

Hej på er!Har ett problem i min betalplan ,har ett belopp som jag är skyldig HTO i Augusti , är nog från början ett Lucky Loan....men jag kan inte få nån kontakt hur jag ska betala.Deras telefon nr. har upphört,går inte mejla och på luckey loans hemsida kommer man ingenstans och jag har inga krav hos Gothia som verkar ha skött deras inkasso ärenden...kollar man Allabolag så finns ingen redovisning för 2012 varken för HTO eller RTF finansiering AB som ska vara samma....har pratat med min handläggare Skunsan som tycker jag ska spara beloppet som ska in ,själv hade han ett litet helvete med att hitta nån att delge...ställer inte till nått i min skuldsanering men skulle va skönt att få bort den betalningen för att kunna bli av HTO .....så är de nån som är i samma läge eller har haft nått med HTO eller RTF att göra nyligen?

HTO Finansering (RTF Finansering AB) är bluffbolag som lurat människor i åratal - och även Konsumentverket har kritiserat dom rörande Luckyloan (se länk)

http://www.privataaffarer.se/nyheter/75-862-procent-i-ranta-102176

Och här är ett av de inlägg vi på IC gjort under år 2011 om dessa vidriga bolag,

http://intrumcleaner.nu/over-9000-personer-har-drabbas-i-en-jattebluff-skandal-rorande-finlands-foretaget-mco-capital/

Här är kontaktuppgifterna du skall använda för att begära ut 26 § PuL-utdrag (du bör noga kontrollera allt innan du betalar en enda krona!),

RTF Finansiering AB
c/o HTO Finansiering AB

Varuvägen 9

12530 Älvsjö
Tel: 08 7495421

Svarar de inte så BESTRID fordran direkt så skall du se att du får kontakt med bolaget! och hör dom inte av sig, ja då behöver du ju inte betala en enda krona. Denna mall passar utmärkt att använda för detta.

https://docs.google.com/file/d/0BynL71JVELHBNWwzN05TWDV2ZlU/edit

Och Gothia inkasso om de är inblandade skall ge dig kontaktuppgifter till påstådd fordringsägare - om de inte gör detta så anmäler du dom till Datainspektionen.
Loggat

”Den bästa kunden är den som inte betalar direkt, men som får en påminnelse och sedan inkassokrav." Klarnas/Segoria Inkasso Niklas Adelberth

"Du vi skiter i din bestridan och anmälan till Datainspektionen, du kommer ändå få betala" Jurist på Intrum Justitia
snapphanen 1
Newbie
*

Antal inlägg: 48

« Svara #2 skrivet: Augusti 31, 2013, 09:05:26 »

...löste sig tillslut, va upptaget på 2 ställen i min betalplan  1 till deras delgivningsman Lars-Gunnar Blomberg som va omöjlig att få tag i och 2 så har de tydligen under min resas gång hamnat till RTF hos Allektum....så nu är de betalt å klart å man är förhoppningsvis av med de skumraskbolaget för all framtid..
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: