Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: myt att inte inkasso  (läst 4728 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Leffa
Hero Member

Antal inlägg: 2156

« skrivet: September 02, 2008, 23:37:00 »

Vad är det för myt att inte inkasso skickar brev på sommaren? Jag får då massa kärleksbrev från min små brevvänner som inte fattar att jag inte har tid att skriva tillbaks till dem. Jag har nog fått från alla som ligger på rulle hos mig under sommar månaderna men vissa påstår att inkasso inte skickar på sommaren Cool
Loggat
Admin
Administrator
Hero Member

Antal inlägg: 4012

« Svara #1 skrivet: September 03, 2008, 11:24:05 »

Det är en myt, som sagt.

Myten kommer från att man inte får skicka ut inkassobrev avseende "parkeringsböter" under sommaren.
Varför det är speciella regler just för parkeringsbolagen har jag dock inte klurat ut ännu.
Loggat

Sanningen ska fram! Inom kort på webben, youtube samt överallt där poddar finns.
www.sanningen-ska-fram.se
Soon....... very soon.......
Ellen
Jr. Member
**

Antal inlägg: 65

« Svara #2 skrivet: September 03, 2008, 12:59:03 »

Om de bara gav fan i att ge folk parkeringsböter om sommaren... Det skulle ju lätta deras brevskrivarbörda, menar jag.
Loggat
Don_Andrew
Newbie
*

Antal inlägg: 1

« Svara #3 skrivet: December 10, 2008, 23:42:17 »

Av den enkla anledningen att om du är på semester i annan ort med din BIL och du ej fått/sett p-bot på vindrutan, så ska ej inkasso process kunna ingås utan att du har haft bevislig chans att kunna ta del utav din post. Kan de dock bevisa att du tagit del utav den inder aktuell period så får de driva det till inkasso även under sommarmånaderna.
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: