Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Jobba extra  (läst 5060 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Misafe
Jr. Member
**

Antal inlägg: 62

« skrivet: Juni 17, 2013, 09:37:32 »

En liten fundering.. Har skuldsanering sedan en tid tillbaka, och har vid lönehöjningar ändrat mina inkomstuppgifter till Skusan eftersom det har varit en bestående löneökning.. Men hur blir det om jag vill jobba extra något/några pass i månaden tex nu under sommaren när det saknas vikarier osv? Jag har ju ingen aning om hur mycket jag kommer kunna jobba extra och i vilken omfattning, och det är ju heller inget som är bestående utan bara tillfälligt. Det blir ju därför lite svårt att uppge detta till Skusan, men jag vill ju ändå göra rätt för mig så att det inte blir något strul senare.. Vad gäller vid tillfälliga inkomstökningar?
Loggat
intrumcleaner
Hero Member

Antal inlägg: 2174

« Svara #1 skrivet: Juni 17, 2013, 10:43:19 »

Det finns en huvudregel (Notera! att inom KFM så kan det bli andra bedömningar) där en omprövning av skuldsaneringen kan ske om gäldenärens betalningsutrymme ökat med minst 4-5000 kronor per månad.

Så frågan är om det ens är värt för dig att arbeta extra - där detta istället kan ställa till mer problem än göra nytta, med andra ord kontrollera allt noga innan du sätter igång att arbeta extra.
Loggat

”Den bästa kunden är den som inte betalar direkt, men som får en påminnelse och sedan inkassokrav." Klarnas/Segoria Inkasso Niklas Adelberth

"Du vi skiter i din bestridan och anmälan till Datainspektionen, du kommer ändå få betala" Jurist på Intrum Justitia
kojak
Hero Member

Antal inlägg: 978

« Svara #2 skrivet: Juni 17, 2013, 11:59:23 »

Du kan ju också anmäla ditt tillfälliga arbete till skusan. Skriv och berätta när du tänkt jobba, hur stor inkomst du tror att du kommer att få och att det handlar om extrajobb under en begränsad period. Så får de avgöra. Då har du i alla fall gjort ditt.
Loggat

Har pågående skuldsanering. En grundlig förundersökning och en utförlig ansökan var nyckeln för mig, förutom en obetalbar skuld.
Misafe
Jr. Member
**

Antal inlägg: 62

« Svara #3 skrivet: Juni 17, 2013, 12:43:16 »

Har ringt till Kundtjänst nu och fick väl inget riktigt svar egentligen.. Rörde det sig om ett par tusenlappar så behövde jag inte göra så mycket, eftersom det är under en begränsad period.. Men handlade det om uppemot 7000-10,000:- i extrapengar så tyckte han att jag skulle ta kontakt med min handläggare för att höra hur jag skulle göra.. Kruxet som vi båda insåg är att det är under en kort period och innan något hinner ändras i betalplanen till en högre betalningssumma så har jag ju slutat tjäna pengarna och är därmed tillbaka på min vanliga lön, och har därmed inte det betalningsutrymmet längre som under sommaren.. 
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: