Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Väntan  (läst 5037 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
mano
Newbie
*

Antal inlägg: 17

« skrivet: Maj 30, 2013, 12:02:07 »

Min mans handläggaren hörde av sig på tel. i måndags och sa att dom nu börjar titta på ansökan (inkom till Göteborskontoret 20/2).
Nån som vet hur lång tid det brukar ta från att handläggaren hört av sig till besked om inledande eller avslag.
Loggat
kojak
Hero Member

Antal inlägg: 978

« Svara #1 skrivet: Maj 30, 2013, 12:09:13 »

trå månader kanske?
Loggat

Har pågående skuldsanering. En grundlig förundersökning och en utförlig ansökan var nyckeln för mig, förutom en obetalbar skuld.
mano
Newbie
*

Antal inlägg: 17

« Svara #2 skrivet: Maj 30, 2013, 12:18:23 »

Menar du två månader efter dom börjat titta på ärendet, det är ju drygt tre månader sedan ansökan kom in till kontoret. Det skulle ju innebära drygt 5 månader från ansökan till besked om avslag eller inledande Angry
Loggat
Mimosa
Hero Member

Antal inlägg: 901

« Svara #3 skrivet: Maj 30, 2013, 14:09:59 »

Jag fick vänta i 4 månader till inledande sen jag fick besked att de hade tagit emot ansökan. Mitt hamnade i Östersund.
Loggat

Man kommer fram trots snigelfart
kojak
Hero Member

Antal inlägg: 978

« Svara #4 skrivet: Maj 30, 2013, 14:48:12 »

menade tre sorry.

3 mån efter inlämnade. 3 mån handläggningstid + ytterligare månader om borgenärer motsätter sig.
Ibland snabbare ibland långsammare, allt beror (nog) på hur många som ansöker och hur många handläggare dom har.
Det positiva är att man kan spara pengar under hela den perioden.

Sedan en tid tillbaks finns tydligen ansökningar som snabbhanteras. Om det var ett test från skusan eller om dom ska permanenta arbetssättet vet jag inte.
Loggat

Har pågående skuldsanering. En grundlig förundersökning och en utförlig ansökan var nyckeln för mig, förutom en obetalbar skuld.
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: