snapphanen 1
Newbie
Antal inlägg: 48
|
 |
« skrivet: Maj 16, 2013, 11:19:11 » |
|
va tänkt att pengarna i pensionsförsäkring skulle återköpas och användas i betalplan i min skuldsanering,men försäkringsbolaget vägrar låta mig återköpa.....någon annan som varit i liknade situation i samband med skuldsaneringsansökan
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
kojak
|
 |
« Svara #1 skrivet: Maj 16, 2013, 11:48:12 » |
|
Vägrar försäkringsbolaget så kan inte pengarna ingå. Inte mycket att göra åt saken och ska ju inte vara något negativt för dig.
|
|
|
Loggat
|
Har pågående skuldsanering. En grundlig förundersökning och en utförlig ansökan var nyckeln för mig, förutom en obetalbar skuld.
|
|
|
snapphanen 1
Newbie
|
 |
« Svara #2 skrivet: Maj 16, 2013, 12:18:41 » |
|
ok får hoppas du har rätt...hade fått ok från alla borgenärer och nu vet jag inte om hela förloppet måste göras om ...med ny betalplan och nya ok från alla borgenärer? ,kan tänka mig att dom inte är lika positiva till ny betalplan med mindre pengar till dom,jag va så dj nära och nu är man tillbaka i ovissheten
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Lamborgini
|
 |
« Svara #3 skrivet: Maj 16, 2013, 13:17:24 » |
|
Fick lägga in en ansökan om återköp av min privat sparande pensionsförsäkring under min skuldsaneringsansökan. Beslutet blev avslag men huvudsaken är att du ansöker.
Fick alltså behålla min IPS.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Lamborgini
|
 |
« Svara #4 skrivet: Maj 16, 2013, 13:18:30 » |
|
Det är en lång och drygt förlopp men tänk positivt !!
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
snapphanen 1
Newbie
|
 |
« Svara #5 skrivet: Maj 17, 2013, 13:56:12 » |
|
.. fick beviljat inledande i Aug 2012 så de har varit ett långt förlopp ...ska man tänka positivt så kommer väl en dag i livet när man uppskattar att pensionsförsäkringen inte blev återköpt
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Lamborgini
|
 |
« Svara #6 skrivet: Maj 20, 2013, 09:27:44 » |
|
oj... vilken lång väntan... Håller tummarna för dig!
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
snapphanen 1
Newbie
|
 |
« Svara #7 skrivet: Maj 29, 2013, 10:19:05 » |
|
Tack!...har fått veta att allt måste göras om,så de är bara att vänta 3 veckor till...
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
snapphanen 1
Newbie
|
 |
« Svara #8 skrivet: Juni 24, 2013, 20:58:11 » |
|
...ja nu har de gått 3 veckor...så nu har man lite nervösa symtom igen...nu har jag väntat i 9månader från inledande,visst borde de va min tur nu för ett beviljande.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
snapphanen 1
Newbie
|
 |
« Svara #9 skrivet: Juli 10, 2013, 11:39:04 » |
|
Idag kom äntligen samtalet man väntat på i månader....jag har blivit beviljad skuldsanering ,vilken lättnad nu kan man kanske gå vidare i livet.Tack alla här och Fattiga Riddare för stöd och värdefull info under min resa till ett beviljande...
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
intrumcleaner
|
 |
« Svara #10 skrivet: Juli 10, 2013, 11:48:29 » |
|
Idag kom äntligen samtalet man väntat på i månader....jag har blivit beviljad skuldsanering ,vilken lättnad nu kan man kanske gå vidare i livet.Tack alla här och Fattiga Riddare för stöd och värdefull info under min resa till ett beviljande...
Grattis! ha en underbar sommar! 
|
|
|
Loggat
|
”Den bästa kunden är den som inte betalar direkt, men som får en påminnelse och sedan inkassokrav." Klarnas/Segoria Inkasso Niklas Adelberth
"Du vi skiter i din bestridan och anmälan till Datainspektionen, du kommer ändå få betala" Jurist på Intrum Justitia
|
|
|
Mimosa
|
 |
« Svara #11 skrivet: Juli 10, 2013, 12:33:05 » |
|
Stort GRATTIS  Jag vet hur det känns med allt väntande om man får eller inte. Och när man sedan får det positiva beslutet om skuldsanering kan gå vidare med ett stilla liv utan stress.
|
|
|
Loggat
|
Man kommer fram trots snigelfart
|
|
|
kojak
|
 |
« Svara #12 skrivet: Juli 10, 2013, 14:47:31 » |
|
Grattis!! Det är skönt att ha ett sistadatum.
|
|
|
Loggat
|
Har pågående skuldsanering. En grundlig förundersökning och en utförlig ansökan var nyckeln för mig, förutom en obetalbar skuld.
|
|
|
snapphanen 1
Newbie
|
 |
« Svara #13 skrivet: Juli 10, 2013, 15:07:54 » |
|
Tack ska ni ha...de känns riktigt bra nu!
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
snapphanen 1
Newbie
|
 |
« Svara #14 skrivet: Juli 28, 2013, 19:43:39 » |
|
..nån som kan svara på om de kommer nån bekräftelse brevledes från kronofogden efter att skuldsaneringen har vunnit laga kraft
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|