Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Skatteverket  (läst 5287 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
blindsorken
Full Member

Antal inlägg: 234

« skrivet: Maj 16, 2013, 06:51:50 »

Förra året fick jag mitt reseavdrag godkänt17.7.2013. På det baserades sedan min betalningsplan.
I år godtar inte Skatteverket mitt avdrag utan kräver en ny utredning. Inget i mitt liv har förändrats, bara att jag bytt bil då den förra var utsliten. Hur gör man i en sådan här situation,  jag har kontaktat Kronofogdemyndigheten och det enda de föreslår är en omprövning av betalningsplanen. En människa där föreslog till och med att hela skuldsaneringen skulle rivas upp.
Så mycket elände och djävulskap som hänt mig sedan min beviljade skuldsanering. Men det är väl bara att se glad ut förmodar jag. Till saken hör också att utan mitt reseavdrag får jag en restskatt på över 8000 kr, vilket Skatteverket meddelade mig att jag har 3 månader på mig att betala. Det är ju fint.
Loggat
Pitbull
Jr. Member
**

Antal inlägg: 51

« Svara #1 skrivet: Maj 16, 2013, 07:28:10 »

På vilka grunder vill Skatteverket ha en ny utredning?

Reseavdrag får man ju göra i deklarationen och de har godkänt det tidigare, så det måste ha uppstått något skäl till att det inte godtas i år.
Loggat

Jag kommer att komma levande ur detta skuldhelvete
blindsorken
Full Member

« Svara #2 skrivet: Maj 16, 2013, 07:41:44 »

Ja, vad det finns för grunder vet inte jag. Förra året fick jag hjälp av Intrum Cleaner, om det är det de retar sig på. Mitt liv har ju inte förändrats. Jag pendlar från Stockholm till min arbetsplats, det är 16,5 mil lite drygt. Inte varje dag men flera ggr i veckan. alltså blir det ca. 33 mil de dagar jag pendlar. Men ännu värre är ju att min skuldsanering tar slutar i dec i år, då jag får pension. Jag har tagit ut min pension plus lön för att kunna pendla nu under två år. Jag upplever faktiskt detta som så skamligt att jag saknar ord. Hade jag gjort rätt skulle jag tagit ut min pension för två år sedan, då hade min betalning blivit 0kr, inte som idag 2400 varje månad plus en bensinräkning i världsklass. 
Loggat
blindsorken
Full Member

« Svara #3 skrivet: Maj 16, 2013, 07:54:25 »

Jag ska också tillägga att när jag efterlyste skäl till omprövningen fick jag till svar av Linda(som hon heter) Att vi vill det, inget annat, Vi vill. Detta tyckte också Fronofogdemyndigheten Asye Sel var ett bra svar. Helt utömmande.
Loggat
intrumcleaner
Hero Member

Antal inlägg: 2174

« Svara #4 skrivet: Maj 16, 2013, 07:58:10 »

Jag ska också tillägga att när jag efterlyste skäl till omprövningen fick jag till svar av Linda(som hon heter) Att vi vill det, inget annat, Vi vill. Detta tyckte också Fronofogdemyndigheten Asye Sel var ett bra svar. Helt utömmande.

Hej blindsorken, kolla din e-post. Och hoppas det ordnar upp sig eftersom det rör sig om samma röra som sist ...
Loggat

”Den bästa kunden är den som inte betalar direkt, men som får en påminnelse och sedan inkassokrav." Klarnas/Segoria Inkasso Niklas Adelberth

"Du vi skiter i din bestridan och anmälan till Datainspektionen, du kommer ändå få betala" Jurist på Intrum Justitia
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: