Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Har skrivit klart min ansökan  (läst 3620 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Stela
Newbie
*

Antal inlägg: 11

« skrivet: Mars 19, 2013, 20:32:15 »

I dag är den färdig, ansökan till skuldsanering, och i morgon ska jag lämna in den.

Jag blev helt chockad när jag räknade hur mycket skulder jag verkligen hade, 680 tusen!!!
Tack vare att jag hittade hit och såg att det fanns mer än mig som lever under skuld så orkade jag ta tag i saken.
5-6skulder han jag få bort att dem var preskades. Men tjäfta smällen kom när jag ringde trafikförsäkrings föreningen o frågade om en skuld på 10 tusen, om vi kunde göra upp om en bra avbetalning.  Dagen efter kom det en räkning på 247 tusen!!! Från 03-10.
Dem ville ha 2500 i mån, 500kr mer än jag betalar i löneutmäning i 10 år. Dem ville inte ta bort räntan, kapitalet låg på 136t.
Då bestämde jag mig för att söka om skuldsanering.

Men åter igen, hade jag inte hittat hit så hade jag låtit det gå till kronofogden och låtit det vara. Men jag tror på en framtid!
Loggat
intrumcleaner
Hero Member

Antal inlägg: 2174

« Svara #1 skrivet: Mars 19, 2013, 21:26:52 »

Önskar Stela att allt kommer gå bra för dig - så att du får chans till en nystart i livet!

*håller tummarna*
Loggat

”Den bästa kunden är den som inte betalar direkt, men som får en påminnelse och sedan inkassokrav." Klarnas/Segoria Inkasso Niklas Adelberth

"Du vi skiter i din bestridan och anmälan till Datainspektionen, du kommer ändå få betala" Jurist på Intrum Justitia
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: