Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Skuldsatta barn och ungdomar  (läst 18060 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Maja-Stina
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 2


« skrivet: Mars 13, 2013, 10:53:46 »

Hej!
Jag är frilansjournalist och ska skriva om skuldsatta barn och ungdomar. Känner du någon som är i den situationen? Eller är du det?
Jag tar tacksamt emot tips. Om det skulle bli aktuellt med intervju får man såklart vara anonym.
Hör gärna av dig på mejl: hej@majastina.se
_________________
Hälsar
Maja-Stina Fransson
Loggat
intrumcleaner
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 2174



« Svara #1 skrivet: Mars 13, 2013, 16:07:31 »

Hej!
Jag är frilansjournalist och ska skriva om skuldsatta barn och ungdomar. Känner du någon som är i den situationen? Eller är du det?
Jag tar tacksamt emot tips. Om det skulle bli aktuellt med intervju får man såklart vara anonym.
Hör gärna av dig på mejl: hej@majastina.se
_________________
Hälsar
Maja-Stina Fransson


Hej Maja-Stina, vi på IntrumCleaner har skickat dig e-post.
Loggat

”Den bästa kunden är den som inte betalar direkt, men som får en påminnelse och sedan inkassokrav." Klarnas/Segoria Inkasso Niklas Adelberth

"Du vi skiter i din bestridan och anmälan till Datainspektionen, du kommer ändå få betala" Jurist på Intrum Justitia
Pumpan52
Jr. Member
**
Offline Offline

Antal inlägg: 51


« Svara #2 skrivet: September 08, 2013, 12:19:22 »

Kan berätta i detta ämne, att när min dotter fyllde 18 år, så kom Alektum på att hon plötsligt var myndig och ansvarig för något hon köpt vid 4 års ålder!
Jag fick hålla en lång mailväxling med dem, för att för det första få reda på vad hon ansågs ha köpt då, vilket var felaktigt och sedan tala om att det var MIN och inte hennes skuld!
Till slut gav de upp!!!!!!!
Hade jag inte envisats med detta, så hade hon haft en betalningsanmärkning med allt vad det innebär av ev skuld hos KFM osv, samma dag som hon fyllde 18 år och utan att hon gjort något alls!!!!
Loggat
Pumpan52
Jr. Member
**
Offline Offline

Antal inlägg: 51


« Svara #3 skrivet: September 08, 2013, 12:20:19 »

OBS: Detta är tyvärr fullkomligt sant och inte ett utslag av min fantasi!  Evil Evil Evil
Loggat
Rahlpen
Sr. Member
****
Offline Offline

Antal inlägg: 381



« Svara #4 skrivet: November 21, 2013, 19:58:40 »

Hej,
Jag och min fru råkade ut för samma sak "skolfoton"... Evil När vår dotter fyllde 18 kom dom som ett brev på posten. Vi betalade givetvis för att hon inte skulle få samma problem som vi.  Det här ca 6 år sen men vi får fortfarande kravbrev om skolfoton vet inte om det är samma... Evil Men självklart så har jag inte sparat pappren från då. (snacka om DUM.) Men vi var tyvär blåögda och naiva och trodde inkasso hade rätt....... Undecided
//Rahlpen
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till: