Så svaret blir att, ja dom låter ofta ärendet avslutas hos KFM, men risken finns att dom skickar in igen vid ett senare tillfälle om dom bedömer möjligheterna till att få betalt som större då.
Oki, men tänk då om man betalt alla skulder hon KFM o det har gått tre år och man blivit fri från anmärkning. Kan då ett av dessa inkassos plötsligt utan förvarning kasta in den gamla skulden igen o så är man fast igen?
Har de skyldighet att skicka ut påminnelser om ens skuld med jämna mellanrum?
Eller är det kanske då man går in o bestrider den? O i så fall, hur bestrider man en skuld? Skickar ett brev?
Har även fått brev från Svea där de skriver att ärendet är bevakat o att de inte glömt bort mig..
O ja ang utmätning i detta land jag befinner mig så verkar det faktiskt som att inkasso absolut inte kan göra någoting alls, det finns inga privata inkassos här o det finns laga som gör det omöjligt för dem att få ut några pengar från min eller min mans konto här i utlandet. O att kosta på sig någon att komma hit o knacka dörr bara för att påminna oss känns ju inte realistiskt med tanke på de små summorna det handlar om...