Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Kronofogden Trustbuddy  (läst 3365 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
davidee
Newbie
*

Antal inlägg: 2

« skrivet: Mars 05, 2013, 12:35:36 »

Hejsan, har 10 öppna lån hos trustbuddy på 695 kr var.(6950kr) och jag kommer låta alla dessa gå in i kronofogden. Men hur blir det med kostnaderna? är det 160 kr + på varje lån för inkasso + kronofogd avgift på alla dessa 10 eftersom alla förfaller inte sammadag heller?
Loggat
Admin
Administrator
Hero Member

Antal inlägg: 4012

« Svara #1 skrivet: Mars 05, 2013, 12:50:30 »

Ja, varje lån kommer sannolikt att hanteras som ett eget särskilt mål.
(Sen beror det väl på hur sökanden väljer att göra i sin ansökan, om man kan "klumpa" ihop dem tex)
Loggat

Sanningen ska fram! Inom kort på webben, youtube samt överallt där poddar finns.
www.sanningen-ska-fram.se
Soon....... very soon.......
davidee
Newbie
*

Antal inlägg: 2

« Svara #2 skrivet: Mars 05, 2013, 12:52:33 »

Okej tack för svaret, men har du någon aning om vad slut summan blir på ett lån på 695 kr när den når fogden?
Loggat
intrumcleaner2
Newbie
*

Antal inlägg: 20

Hemsida
« Svara #3 skrivet: Mars 05, 2013, 14:40:01 »

Okej tack för svaret, men har du någon aning om vad slut summan blir på ett lån på 695 kr när den når fogden?

Delar de upp allt på tio separata ärenden får du alltså betala 695 kr + 130 + X (inkassoföretagets handläggning) + 600 (KFM) per lån. Och så tillkommer förstås en hisnande ränta, kan jag tänka mig.

Sitter du i en så otroligt dålig sits att du inte kan försöka med att få en uppgörelse, antingen med dessa Trustbuddy (känner inte till dem tyvärr, IC kanske gör det?) eller med inkassoföretaget.

Normalt är det alltså räntan som ställer till det, och förmodligen gör den det för dig här också. När lånen väl har hamnat hos fogden tickar ju räntan på, och har du dålig eller ingen inkomst hinner du förmodligen aldrig betala av på själva kapitalet, utan bara på räntorna, och då blir du aldrig av med eländet.

7.000 är ju inget hisnande belopp, har du inget att sälja eller någon att låna från? Åtminstone till en rejäl avbetalning för att fördröja det hela?
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: