Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Tålamod!!!  (läst 5282 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemmes
Newbie
*

Antal inlägg: 35

« skrivet: Februari 25, 2013, 09:55:21 »

Man blir ju tokig, varje morgon går man in på POIT och kollar skuldsanering...Inte mitt namn idag heller..Jag vet att jag säkert får vänta en eller två månader till, om det inte blir avslag den här gången också. Men åh vilken tid det tar! Kollar också när andras ansökan kom in (som fått inledande) och vissas kom in för jättekort tid sen. Dessa har ett streck framför sitt namn, hur kommer det sig? Varför har de så kort handläggningstid, några dagar bara? Nån som vet?
Loggat
makis
Jr. Member
**

Antal inlägg: 53

« Svara #1 skrivet: Februari 25, 2013, 10:01:00 »

samma här, kollar varje dag.  min ansökan finns nu hos juristgruppen sedan 6mån sedan och inget nytt har hänt.
Loggat
Mimosa
Hero Member

Antal inlägg: 901

« Svara #2 skrivet: Februari 25, 2013, 11:16:00 »

Sitter också och tittar som en galning efter mitt namn. En gång blev jag lurad då jag såg "mitt" namn. Det var inte jag, men nästan och vi var dessutom födda nästan på samma dag och årtal. Men nu borde det närma sig. Fan att Östersund ska ta sån tid på sig. Trodde först att jag hamnade i Kalmar eftersom jag fick brev därifrån att de hade tagit emot min ansökan. Hade det varit Kalmar så hade jag för längesedan fått veta om jag får skuldsanering eller inte. Men nu borde det som sagt vara nära.
Loggat

Man kommer fram trots snigelfart
hemmes
Newbie
*

Antal inlägg: 35

« Svara #3 skrivet: Februari 25, 2013, 11:52:17 »

När skickade ni in era ansökningar? Juristgruppen? Hamnar alla där? Vad är det? Åh, vill bara att det ska ta slut (eller börja) nån gång så man kan se ett slut! Vill få ordning på allt igen...
Loggat
Lamborgini
Full Member

Antal inlägg: 210

« Svara #4 skrivet: Februari 25, 2013, 18:53:59 »

Om någon av dina fodringsägare säger nej till förslaget om skuldsanering skickar din handlägger din ansökan vidare till Juristgruppen som går igenom din ansökan på nytt. Juristen beslutar sedan om du får skuldsanering. Får du det så tar det 3 veckor innan det vinner laga i kraft och dina fodringsägare kan under denna tiden överklaga till tingsrätten.
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: