Sidor: 1 [2] 3   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Debatt med Tangen rörande tråden "Inspektion hos Intrum Justitia".  (läst 27445 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
intrumcleaner
Hero Member

Antal inlägg: 2174

« Svara #15 skrivet: Februari 03, 2013, 16:30:37 »

Jag skulle uppskatta om du inte var så aggressiv i din ton. I stället för att påstå att jag inte läst tillräckligt och upprepa det som redan står i tråden, så kan du väl peka på vad jag har missuppfattat. Jag har läst alla inlägg och länkar i tråden.

Din sammanfattning gör därför inte ärendet mycket tydligare för mig tyvärr. Men kan du förklara varför det är omöjligt att utdraget skickades 26 september 2012? Ja, om det inte har kommit till gäldenären har det förmodligen inte skickats, men jag vill veta varför det skulle vara omöjligt. Svara utan att anklaga mig för att inte ha läst eller för att ha någon särskild agenda. Jag orkar inte med det. Svara hövligt eller inte alls. Håll dig kort också är du snäll.

Ursäkta Tangen, men jag ger snart upp med att försöka förklara för dig efter denna gång. Det går uppenbarligen inte för dig att inse att BESLUTET är taget 2012-10-03 där IJ påpekar att man SKA skicka utdragen omgående! Jag tar det igen datumet är 2012-10-03.

Hur tror du att Intrum Justitia nu helt plötsligt tillsammans med Jurist Malin Fredhholm kan påpeka att pul-utdragen skickats den 26 september 2012? jag ställer upp dessa datum här nedan,

2012-10-03 - Här påpekar IJ att man skall SKICKA utdragen till gäldenären. LÄS BESLUTET!!!

https://docs.google.com/file/d/0BynL71JVELHBNldyTDRZR1loaEE/edit?pli=1

Och Nu år 2013-01-30 - påpekar IJ och Jurist Malin Fredholm att utdragen skickats redan 2012-09-26.

Kan du inte se att det inte finns några sådana uppgifter i beslutet 2012-10-03 (1227-2012) som är efter 2012-09-26 ...
Loggat

”Den bästa kunden är den som inte betalar direkt, men som får en påminnelse och sedan inkassokrav." Klarnas/Segoria Inkasso Niklas Adelberth

"Du vi skiter i din bestridan och anmälan till Datainspektionen, du kommer ändå få betala" Jurist på Intrum Justitia
tangen
Newbie
*

Antal inlägg: 41

« Svara #16 skrivet: Februari 03, 2013, 16:45:08 »

Ursäkta Tangen, men jag ger snart upp med att försöka förklara för dig efter denna gång. Det går uppenbarligen inte för dig att inse att BESLUTET är taget 2012-10-03 där IJ påpekar att man SKA skicka utdragen omgående! Jag tar det igen datumet är 2012-10-03.

Hur tror du att Intrum Justitia nu helt plötsligt tillsammans med Jurist Malin Fredhholm kan påpeka att pul-utdragen skickats den 26 september 2012? jag ställer upp dessa datum här nedan,

2012-10-03 - Här påpekar IJ att man skall SKICKA utdragen till gäldenären. LÄS BESLUTET!!!

https://docs.google.com/file/d/0BynL71JVELHBNldyTDRZR1loaEE/edit?pli=1

Och Nu år 2013-01-30 - påpekar IJ och Jurist Malin Fredholm att utdragen skickats redan 2012-09-26.

Kan du inte se att det inte finns några sådana uppgifter i beslutet 2012-10-03 (1227-2012) som är efter 2012-09-26 ...

Jo, det har jag sett och det är något av ett frågetecken, men jag tycker inte att det är omöjligt eller att detta skulle vara ett tydligt bevis på att något inte står rätt till (även om det förmodligen är så att inget står rätt till). Beslutet 1227-2012 är taget 2012-10-03 och där påstår IJ att de först nu har hittat begäran och att utdrag ska skickas. Att beslutet är taget 2012-10-03 säger dock inget om när DI hade denna dialog med IJ. Mellan det påstådda utskicket och DI:s beslut är det bara en vecka vilket innebär att det borde finnas en teoretisk möjlighet att IJ skickade utdraget efter att DI kontaktade IJ? Märk väl att jag inte säger att de faktiskt skickade utdraget, utan enbart vad som är teoretiskt möjligt. Myndigheterna måste ju ändå förlita sig på de uppgifter som går att belägga svart på vitt.

Men vad jag skulle vilja veta är om du vet om IJ har presenterat något bevis på att utdraget har skickats? Har de något kvitto från Posten eller liknande eller har DI i det fallet enbart förlitat sig på sanningsskyldigheten?
Loggat
intrumcleaner
Hero Member

« Svara #17 skrivet: Februari 03, 2013, 16:52:01 »

Citat
Jo, det har jag sett och det är något av ett frågetecken, men jag tycker inte att det är omöjligt eller att detta skulle vara ett tydligt bevis på att något inte står rätt till (även om det förmodligen är så att inget står rätt till). Beslutet 1227-2012 är taget 2012-10-03 och där påstår IJ att de först nu har hittat begäran och att utdrag ska skickas. Att beslutet är taget 2012-10-03 säger dock inget om när DI hade denna dialog med IJ. Mellan det påstådda utskicket och DI:s beslut är det bara en vecka vilket innebär att det borde finnas en teoretisk möjlighet att IJ skickade utdraget efter att DI kontaktade IJ? Märk väl att jag inte säger att de faktiskt skickade utdraget, utan enbart vad som är teoretiskt möjligt. Myndigheterna måste ju ändå förlita sig på de uppgifter som går att belägga svart på vitt.

Men vad jag skulle vilja veta är om du vet om IJ har presenterat något bevis på att utdraget har skickats? Har de något kvitto från Posten eller liknande eller har DI i det fallet enbart förlitat sig på sanningsskyldigheten?

Svaren på dina frågor finns i tråden samt på vår hemsida - och jag fick nu tydliga bevis på att du inte läst denna tråd. För där finns svaren på flera av dina frågor (som detta stycke text som finns på denna SIDA men som sagt du har ju läst allt som du påstår ...),

"För hur skulle Intrum Justitia kunnat skicka utdragen den 26 september 2012? när beslutet hos Jurist Malin Fredholm togs 2012-10-03? och där sedan mannen fick anmäla IJ återigen i november 2012 eftersom inga utdrag kom (1570-2012). Och där Malin lade ner den anmälan precis som i alla andras anmälningar mot IJ 2013-01-30."

Och för din kännedom kommer ytterligare bevisning att publiceras senare ... och vi får tacka vår lyckliga stjärna för att du inte är arbetande inom Polisen. För då skulle inte en enda person sitta i fängelse, eftersom du skulle analyserat allt om och om igen med påståenden om att det är ord mot ord, det är teoretiskt möjligt, det finns en chans att ..., o.s.v till absurdum där brottsling efter brottsling skulle fritt kunna bedriva kriminell verksamhet.

Frågan är vad som får dig att så aktivt i denna tråd på ett forum för skuldsatta försöka på alla sätt att ge inkassobolagen och DI "alibi" och nya undanflykter från sina begågna brott mot medborgare? för faktum är att INGA av de som anmält IJ fått sina pul-utdrag ännu trots att det gått 8 månader. Där detta är något som du tycks helt glömt bort ...
Loggat

”Den bästa kunden är den som inte betalar direkt, men som får en påminnelse och sedan inkassokrav." Klarnas/Segoria Inkasso Niklas Adelberth

"Du vi skiter i din bestridan och anmälan till Datainspektionen, du kommer ändå få betala" Jurist på Intrum Justitia
tangen
Newbie
*

Antal inlägg: 41

« Svara #18 skrivet: Februari 03, 2013, 17:59:28 »

Man kan ropa vargen kommer hur ofta man vill, men när vargen väl kommer så får man vara beredd på att ingen tror på en.
Loggat
intrumcleaner
Hero Member

« Svara #19 skrivet: Februari 03, 2013, 18:37:16 »

Man kan ropa vargen kommer hur ofta man vill, men när vargen väl kommer så får man vara beredd på att ingen tror på en.

Det enda som behöver ropas i denna tråd är "TROLL"  Smiley så fortsätt du och roa dig med dina analyser så kommer vi inom snar framtid publicera mer bevis rörande jurist Malin Fredholm och Intrum Justitia och du borde ha lite förstånd nog att själv inse att vi avvaktar med att publicera allt tills efter förhandlingen i tingsrätten ...

Vi fortsätter väl debatten då Tangen?, för jag antar att det inte kommer finnas någon bevisning i hela världen som kommer vara tillräcklig för dig för att inse att DI och IJ bryter mot lag och rätt.
Loggat

intrumcleaner
Hero Member

« Svara #20 skrivet: Februari 04, 2013, 08:01:39 »

Citat

Efter att läst både orginaltråden och denna tråd om och om igen - så framgår det tydligt trots ditt nekande att du läser "som fan läser bibeln". Och för att få dig att förhoppningsvis göra dina "analyser" korrekt framledes så ska jag hjälpa dig att förstå igen varför dina påpekanden är inget annat än rent nonsens.

Tangen du påpekar följande,

Att beslutet är taget 2012-10-03 säger dock inget om när DI hade denna dialog med IJ. Mellan det påstådda utskicket och DI:s beslut är det bara en vecka vilket innebär att det borde finnas en teoretisk möjlighet att IJ skickade utdraget efter att DI kontaktade IJ? Märk väl att jag inte säger att de faktiskt skickade utdraget, utan enbart vad som är teoretiskt möjligt.

Svar: Låt oss säga att det finns en teoretisk möjlighet att IJ skickat utdraget den 26 september 2013 - kan du då svara på varför man inte snabbt i så fall yttrade sig om detta i november 2012? då den nya anmälan gjordes. Och varför kom inte uppgifterna om att §26 PuL-utdragen skickats redan i september 2012 förrän 2013-01-30 i beslut 1570-2012?

Märk väl att jag inte säger att de faktiskt skickade utdraget, utan enbart vad som är teoretiskt möjligt. Myndigheterna måste ju ändå förlita sig på de uppgifter som går att belägga svart på vitt.

Svar:
Tydligen har du "missat" att en ny anmälan skickades in i november 2012 - och sedan har nya tillägg skickats in om och om igen att inga pul-utdrag har kommit där DI agerande precis som Intrum Justitia och vägrade svara. Och inte förrän 2013-01-24 fick Jurist Malin Fredholm eld i röven efter Patrik Johanssons telefonsamtal till henne då det i det inspelade samtalet (som publicerades på IntrumCleaner) framgick att hon fortfarande gjorde sin "inspektion" av Intrum Justitia som hon skriftligen till mängder med anmälare i november 2012 påpekade skulle ske i december 2012.

Svar: Se ovanstående svar. Vidare har INGA skriftliga bevis framlagts från motparterna. Och som jag gång på gång påpekat för dig utgår statliga datainspektionen från sanningsskyldighet. Vilket innebär att om du lägger fram tydliga skriftliga bevis på att exempelvis kravbrev skickats från inkassobolagets sida till helt fel adresser. Så tar DI kontakt med inkassobolaget och säger de att deras uppgifter stämmer - ja, då är det så att sedan både Skatteverket, CSN, SPAR (där inkassobolag i flera fall hävdar att de fått sina uppgifter ifrån), Föräldrar, DIN FRU ELLER MAN, Skolor, Arbetskamrater eller vad de än nu må vara för part påpekar att inget stämmer så bryr sig som sagt inte DI om detta. Här är ett tydlig exempel på detta i inlägget "Konsten att flytta till Göteborg utan att veta om det"  där jurist Malin Fredholm är inblandad och beskyddade Intrum Justitia på samma sätt som nu".

http://intrumcleaner.nu/konsten-att-flytta-till-goteborg-utan-att-veta-om-det/

För inga bevis spelar någon roll för DI eftersom de utgår ifrån att inkassobolaget har sanningsskyldighet till dom som statlig myndighet - och detta gör att man gör lögn till sanning. För dessa statliga tjänstemän är oförmögna att inse att fuskande inkassobolag skräms mer av att bli avslöjade för sina brott än att ljuga medvetet för statliga datainspektionens tillsynsmän som inte ens klarar av att ta del av skriftlig bevisning.

Inkassolag 1974:182 är mycket tydlig om att fängelse finns på straffskalan om osanna uppgifter lämnas till DI (se nedan)

17 § Till böter eller fängelse i högst ett år döms den som uppsåtligen eller av oaktsamhet
1. utan föreskrivet tillstånd vidtar en åtgärd som utgör inkassoverksamhet enligt denna lag,
2. bryter mot föreskrift enligt 3 § andra stycket eller 15 § första stycket att anmäla ändring av visst förhållande,
3. bryter mot 10 a § första stycket eller andra stycket första meningen eller mot föreskrift som har meddelats enligt 10 a § andra stycket andra meningen, eller
4. lämnar osann uppgift i sådana fall som avses i 14 § andra stycket. Lag (1999:73).

Man kan sannerligen ställa sig frågan vad spelar det för roll att ha lagar när statliga myndighterna inte ens använder lagarna längre utan utgår bara ifrån sanningsskyldighet till absurdum! därför råder det idag ren anarki inom inkassoverksamheten i Sverige. Där inkassobolagen kan bryta emot personuppgiftslagen, inkassolag 1974:182, begå urkundsförfalskning, kräva minderåriga på pengar, skicka oriktiga och otydliga kravbrev, driva in medvetna bluffakturor o.s.v utan minsta risk för repressalier.
Loggat

roggan
Hero Member

Antal inlägg: 518

« Svara #21 skrivet: Februari 12, 2013, 19:03:12 »

Var kommer "Tangen" ifrån Admin...är det återigen en sån där mullvad
Loggat

Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum.
lesspåallt
Full Member

Antal inlägg: 152

« Svara #22 skrivet: Februari 12, 2013, 21:17:13 »

Börjar faktiskt undra med.. Kanske är Malin som är tangen då dom verkar ganska lika ..
Intrumcleaner tror inte det är någon ide och försöka samtala med detta troll.. Vill man inte förstå så är det ingen ide
Loggat
intrumcleaner
Hero Member

« Svara #23 skrivet: Februari 13, 2013, 07:42:09 »

Imorgon är det den 14 februari 2013, och då har Intrum Justitia nått sitt mål! där detta hela tiden varit sedan 8 månader tillbaka att förvägra privatpersonen (företagaren) att få sina begärda §26 PuL-utdrag för att han skall ges en möjlighet att direkt avslöja deras bedrägeri där han felaktigt krävts på  nästan 1 miljon kronor. Och där redan 296 000 kr av dessa försvann snabbt upp i rök när vi avslöjade att Intrum Justitia i ett årtiondes tid felaktigt påpekat att man är ombud trots att det bolag man påstod sig vara ombud åt gick i konkurs på 90-talet (mer info här)

http://intrumcleaner.nu/den-som-graver-en-grop-faller-oftast-sjalv-dari/

Efter denna förlust så bestämde sig Intrum Justitia att vägra lämna ut §26 PuL-utdrag för de vet att vi då kommer direkt kunna avslöja att även resten av de påstådda fordringarna är rent bedrägeri. Där mannen nu begärt pul-utdrag gång på gång per rekommenderat brev och anmält IJ till Datainspektionen där jurist Malin Fredholm lagt ner anmälan efter anmälan.

Och tack vare denna statliga tjänstemans beskydd av inkassobolagen har jurist Malin Fredholm nu tillsett att mannen inte innan förhandlingen i Tingsrätten (som är imorgon) kommer att få den bevisning som han enligt lag hade rätt till inom en månad från sin begäran.

Ni som har tid, kom till förhandlingen imorgon i Blekinge Tingsrätt mål Ä 2797-12 där ni får tydliga bevis på hur många av de skulder ni kanske suttit i över 20 års tid och betalat på är inget annat än rent bedrägeri från inkassobolagens och bankers sida (mer info här).

http://intrumcleaner.nu/inbjudan-till-blekinge-tingsratt-den-14-februari-2013/

Och vad vi på IntrumCleaner anser om statliga tjänstemannen Jurist Malin Fredholm som utan att tveka medverkar till att ekonomiskt våldta oskyldiga människor och göra dom rättslösa - väljer vi att inte skriva i skrift. Men det är som ett knivhugg i ryggen varje gång vi får oss tillhanda kopior på anmälningar mot inkassobolag som hon lagt ner trots att tydlig bevisning finns att inkassobolaget begått grova brott mot god inkassosed, urkundsförfalskning, inkassolag 1974:182, Personuppgiftslagen m.m

Statliga tjänstemannen Jurist Malin Fredholm är ett av de största hoten mot skuldsattas och även EJ skuldsattas chanser till att få rättvisa ...
hur länge skall hon tillåtas fortsätta krossa människors liv?

Time to raise hell  Evil
Loggat

Admin
Administrator
Hero Member

Antal inlägg: 4012

« Svara #24 skrivet: Februari 13, 2013, 10:10:27 »

Börjar faktiskt undra med.. Kanske är Malin som är tangen då dom verkar ganska lika ..
Intrumcleaner tror inte det är någon ide och försöka samtala med detta troll.. Vill man inte förstå så är det ingen ide
Kan inte avslöja så mycket om våra medlemmar på forumet, men misstänker vi oegentligheter så håller vi koll!  Smiley
Loggat

Sanningen ska fram! Inom kort på webben, youtube samt överallt där poddar finns.
www.sanningen-ska-fram.se
Soon....... very soon.......
kenny555
Hero Member

Antal inlägg: 1109

« Svara #25 skrivet: Februari 13, 2013, 12:50:19 »

Ooooops det känns lite som om Tangen tagit sig vatten över huvudet just nu.
Det är nog lite fel att gaffla med intrumcleaner för dom har ganska mycket kött på benen.
Hade jag vart Tangen så hade jag nog packat och fällt in vingarna och insett att ojjjjjj.
Bra jobbat intrumcleaner du har blivit en färgklick på FR
Loggat
Patrik1
Hero Member

Antal inlägg: 1704

« Svara #26 skrivet: Februari 13, 2013, 18:22:04 »

Ooooops det känns lite som om Tangen tagit sig vatten över huvudet just nu.
Det är nog lite fel att gaffla med intrumcleaner för dom har ganska mycket kött på benen.
Hade jag vart Tangen så hade jag nog packat och fällt in vingarna och insett att ojjjjjj.
Bra jobbat intrumcleaner du har blivit en färgklick på FR

Han har gått en rond mot Mike Tyson!  Han förlorade fett med tanke på vad jag läst nu en kvart/20 min. Väl förbrukade minuter av mitt liv. Haha
Loggat

Det är i motvind, inte i medvind en drake stiger
jevbe
Newbie
*

Antal inlägg: 26

« Svara #27 skrivet: Februari 13, 2013, 20:42:51 »

Misstänker starkt att "Patrik1" är Intrumcleaners alter ego "Patrik Johansson".
Loggat
intrumcleaner
Hero Member

« Svara #28 skrivet: Februari 13, 2013, 20:57:48 »

Misstänker starkt att "Patrik1" är Intrumcleaners alter ego "Patrik Johansson".

Detta är nu sista varningen du får Jevbe! Admin på Fattiga Riddares forum inklusive Patrik1 kan intyga att han INTE har något med oss på IntrumCleaner att göra. Och nu är det andra gången du namnger Patrik Johansson på IntrumCleaner där du anklagar honom för saker.

Har du inte läst forumets regler?

§ 1.10 Att på forumet (via inlägg, PM eller chat) posta, eller hota att posta, personuppgifter eller annan information, med uppsåt att avslöja en annan användares identitet är förbjudet, med undantag för sådana uppgifter som användaren själv publicerat i forumet. Att sammankoppla användares alternativa konton eller konton på andra forum eller webbplatser är förbjudet.

Det är kanske på tiden att vi publicerar uppgifter om vem du är?!? för du heter ju som sagt inte Jevbe ... och när du så glatt namnger andra forummedlemmar så har du väl inget emot att vi namnger vem du är? (men det som skiljer dig från oss på IntrumCleaner - är att vi faller inte så lågt som du gjort).

Och för de som inte känner till vad du är för typ av person - kan ta och läsa detta inlägg från dig där du påpekar att det bästa man kan göra är att "försök att få en så bra deal som möjligt med inkassobolaget…SMÖRA, sälj din själ, slicka röv…ja, gör ALLT du mäktar med utan att spy!",

http://fattiga-riddare.se/forum/index.php?topic=6461

På senaste tiden har Fattiga Riddares forum fått in flera troll som aktivt tillsammans försöker att skapa oreda. Var på er vakt Fattiga Riddare!
Loggat

jevbe
Newbie
*

Antal inlägg: 26

« Svara #29 skrivet: Februari 13, 2013, 21:58:14 »

intrumcleaner på forumet hänvisar till bandinspelning med flertalet anställda på DI och där presenterar sig som Patrik Johansson anser jag inte att jag namngivit en person som velat vara anonym.
Beträffande forumets regler står där också att man skall respektera andras åsikter.
Loggat
Sidor: 1 [2] 3   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: