Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: GRUNDLURAD????  (läst 7412 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Cina
Jr. Member
**

Antal inlägg: 58

« skrivet: Januari 30, 2013, 13:04:36 »

Enligt preskriptionlagen (1981:130) paragraf 7

preskriptiontid kan inte förlängas mer än en gång

jamen då undrar ju jag
mitt lån sen -90 som fastslogs i TR -91    ett banklån på swedbank som glädjande nog l Cry
ligger i tryggt förvar hos lindorff sen gud vet när,men har förmodligen varit med i den "berömda röran" (väntar på pul listor från berörda) då kan det ju faktiskt vara så att dom varit preskade 2 ggr.jag har betalat över 100.000 i räntor dom sista 2 åren

betyder detta nedan att jag är evighetsgeldenär eller att skulden kan vara preskriberad

rest o löpande skuldebrev
 förfallodag 910501

vore tacksam för svar.tror jag blir tokig Huh? Huh?

Loggat
nillsson
Hero Member

Antal inlägg: 725

« Svara #1 skrivet: Januari 30, 2013, 19:06:00 »

Det var dyrt ,Grundlurad Naturligtvis !!!

Ta fram alla fakta PUL dokument mm.så skall vi se vad vi kan göra

Loggat
Admin
Administrator
Hero Member

Antal inlägg: 4012

« Svara #2 skrivet: Januari 30, 2013, 23:01:08 »

Nej, preskriptionstiden kan i allmänhet brytas hur många gånger som helst!

Det är många lekmän som läser lagar fel (inget konstigt i och för sig då det är en snårig värld)

För att försöka förklara missuppfattningen så citerar jag här nedan:
Citat
7 § Om preskription har avbrutits genom att talan har väckts eller genom att fordringen annars har åberopats enligt 5 § 3, löper en ny preskriptionstid enligt 2 § från den dag dom eller slutligt beslut meddelas eller det rättsliga förfarandet avslutas på annat sätt. Fullföljs talan eller återupptas förfarandet av någon annan anledning före den nya preskriptionstidens utgång, avbryts preskriptionen, varefter ny tid räknas från den dag det återupptagna förfarandet avslutas.
    Avslutas det rättsliga förfarandet utan att gäldenären har delgivits eller på annat sätt underrättats om borgenärens framställning, beräknas dock preskriptionstiden som om något avbrott inte hade skett.
Fordringen preskriberas likväl tidigast ett år efter det att förfarandet avslutas.
    Preskriptionstiden kan inte förlängas enligt andra stycket andra meningen mer än en gång.

Ja, läser man ordagrant, vilket man måste göra i juridik, så står det att preskriptionstiden inte kan förlängas enligt andra stycket och andra meningen, dvs denna mening:
Citat
Fordringen preskriberas likväl tidigast ett år efter det att förfarandet avslutas.

För att läsa mer om detta finns en bra förklaring här:
http://lawline.se/answers/1556
Loggat

Sanningen ska fram! Inom kort på webben, youtube samt överallt där poddar finns.
www.sanningen-ska-fram.se
Soon....... very soon.......
Cina
Jr. Member
**

« Svara #3 skrivet: Februari 02, 2013, 08:23:56 »

tack Admin för ditt svar.ska kolla upp detta vidare. Huh?
Loggat
Usg64
Sr. Member

Antal inlägg: 297

« Svara #4 skrivet: Februari 02, 2013, 09:05:51 »

Cina vad du än gör se till att du får underlag för att dra av räntorna. Det i sin tur gör att du ev får tillbaka på skatten men kfm snor det men då får du mindre skulder allt har inte elände med sig.
Loggat
Cina
Jr. Member
**

« Svara #5 skrivet: Februari 02, 2013, 19:27:19 »

Hej usg64 .jo men det har jag fått.som vip kund hos Lindorff så har jag fått årsbesked.
en liten bonus skulle jag vilja säga, det kom med automatik med ett litet tillägg..

vi byter datasystem.Med anledning av detta kan du eventuellt erhålla flera årsbesked i samma akt/ ärende.

de du...jag kanske får fler...kunde dom få iväg mina pul oxå så hade jag varit glad

ha det så bra o tack för du bryr dej
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: