Sidor: [1] 2   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Inbjudan till Karlskrona Tingsrätt den 14 februari kl.13:30  (läst 19003 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
intrumcleaner
Hero Member

Antal inlägg: 2174

« skrivet: Januari 28, 2013, 22:47:04 »

Idag så går vi ut med en inbjudan till alla Fattiga Riddare som är intresserade av att se hur skuldindustrin fungerar. I Karlskrona Tingsrätt (Blekinge TR) den 14 februari klockan 13:30 i mål Ä 2797-12 kommer ni ges chans att exempelvis se och höra Yvonne Hårdh på Sparbanken i Karlshamn förklara en hel del konstigheter som hon är inblandad i. Förhoppningsvis får TR henne att göra detta – eftersom hon vägrat svara på frågor till oss som ombud i flera månaders tid.

Och kära Intrum Justitia som är inblandad i denna röra och försökt att driva in sammanlagt nästan 1 miljon kronor – där vi har bevis på att skulderna inte är något annat än en ren papperskonstruktion, och till på köpet där vi redan tillsett att 296 000 kr av dessa skulder som IJ försökte driva in försvann direkt då vi bevisade att IJ sedan 90-talet ljugit om vem som var fordringsägare. Och Intrum Justitia har sedan plussat på sitt ”goda rykte” med att vägra lämna ut §26 utdrag i över 8 månaders tid … så det kommer bli en mycket intressant förhandling.

Ni är hjärtligt välkomna att komma till förhandlingen om ni har tid och lust!

Och den som är nyfiken på vad det rör sig om kan läsa detta inlägg på IntrumCleaner,

http://intrumcleaner.nu/den-som-graver-en-grop-faller-oftast-sjalv-dari/
Loggat

”Den bästa kunden är den som inte betalar direkt, men som får en påminnelse och sedan inkassokrav." Klarnas/Segoria Inkasso Niklas Adelberth

"Du vi skiter i din bestridan och anmälan till Datainspektionen, du kommer ändå få betala" Jurist på Intrum Justitia
astajävel
Full Member

Antal inlägg: 149

Antingen så finner vi en väg eller så gör vi en!

« Svara #1 skrivet: Januari 28, 2013, 22:59:20 »

Hej

Detta verkar väldigt intressant. Jag har inte så långt till Karlskrona. Cheesy

Loggat

Only GOD can JUDGE me
Ollle
Full Member

Antal inlägg: 109

« Svara #2 skrivet: Januari 28, 2013, 23:01:19 »

Hoppas ni kan filma det hela, så vi som inte kan vara där får ta del av spektaklet.

Evil
Loggat
Usg64
Sr. Member

Antal inlägg: 297

« Svara #3 skrivet: Januari 29, 2013, 04:10:50 »

Kan inte komma.
Men tips så har jag fortfarande inte fått mitt Pul 26 av dem trots muntligt och svar över mail att dom skall skicka det.
Loggat
intrumcleaner
Hero Member

« Svara #4 skrivet: Januari 29, 2013, 05:52:02 »

Hej

Detta verkar väldigt intressant. Jag har inte så långt till Karlskrona. Cheesy
Toppen! om du har tid och tycker det skulle vara intressant så tveka inte att komma dit.
Loggat

”Den bästa kunden är den som inte betalar direkt, men som får en påminnelse och sedan inkassokrav." Klarnas/Segoria Inkasso Niklas Adelberth

"Du vi skiter i din bestridan och anmälan till Datainspektionen, du kommer ändå få betala" Jurist på Intrum Justitia
intrumcleaner
Hero Member

« Svara #5 skrivet: Januari 29, 2013, 06:03:37 »

Hoppas ni kan filma det hela, så vi som inte kan vara där får ta del av spektaklet.

Evil

Ett bra råd Ollle - tyvärr så hindras detta av följande regler.

http://domstol.se/Tvist/Besoka-en-rattegang/
Loggat

intrumcleaner
Hero Member

« Svara #6 skrivet: Januari 29, 2013, 06:09:03 »

Kan inte komma.
Men tips så har jag fortfarande inte fått mitt Pul 26 av dem trots muntligt och svar över mail att dom skall skicka det.

Usg64 - det är bedrövligt att de inte skickar dig dina pul-utdrag trots att de både muntligt och per e-post påpekar att de skall skicka dig detta. Tveka inte att göra en anmälan till datainspektionen om det gått över en månad sedan du begärde ut utdragen och hänvisa till §26 personuppgiftslagen enligt nedan,

-------------------------------------------------------------

26 § Den personuppgiftsansvarige är skyldig att till var och en som ansöker om det en gång per kalenderår gratis lämna besked om personuppgifter som rör den sökande behandlas eller ej. Behandlas sådana uppgifter skall skriftlig information lämnas också om

a) vilka uppgifter om den sökande som behandlas,
b) varifrån dessa uppgifter har hämtats,
c) ändamålen med behandlingen, och
d) till vilka mottagare eller kategorier av mottagare som uppgifterna lämnas ut.

En ansökan enligt första stycket skall göras skriftligen hos den personuppgiftsansvarige och vara undertecknad av den sökande själv. Information enligt första stycket skall lämnas inom en månad från det att ansökan gjordes. Om det finns särskilda skäl för det, får information dock lämnas senast fyra månader efter det att ansökan gjordes.
----------------------------------------------------------------

Din anmälan kan du skicka DI direkt per e-post på: datainspektionen@datainspektionen.se och glöm inte att kräva att du vill ha ett ärendenummer annars brukar de fuska med detta för att se till att anmälan inte registreras och därmed inte syns i statistiken.

Hoppas du får ut dina pul-utdrag! Lycka till!
Loggat

Usg64
Sr. Member

Antal inlägg: 297

« Svara #7 skrivet: Januari 29, 2013, 06:27:58 »

Jo jag vet, men har inte orkat varken mental eller fysiskt. Har fått ge inkassoekonomin energi tyvärr. Men lovar att bättra mig.  Det är ett halvår sedan. Har dock fått från andra inkassobolag som vägrar skicka ut.
Loggat
intrumcleaner
Hero Member

« Svara #8 skrivet: Januari 29, 2013, 07:28:15 »

Jo jag vet, men har inte orkat varken mental eller fysiskt. Har fått ge inkassoekonomin energi tyvärr. Men lovar att bättra mig.  Det är ett halvår sedan. Har dock fått från andra inkassobolag som vägrar skicka ut.
Jag förstår dig! för det tär sannerligen på både psyke och kropp (och där utredningar även visat att självmordsstatistiken hos skuldsatta är mycket högre än hos övriga medborgare). Och jag vet detta väl efter att själv hållit på sedan år 1998, och bittert sett att många av de som aktivt kämpat mot inkassomaffian finns inte längre kvar ...

Intrum Justitia är som sagt inte ensamma om att vägra lämna ut §26 PuL-utdrag eftersom flertal av de över 200 inkassobolagen i Sverige gör samma sak, och givetvis sker detta även i vissa fall från KFM, banker, lånebolag m.fl. för i utdragen kan man i många fall direkt avslöja att skulderna inte ens skall existera eller att en tjänsteman begått tjänstefel ...

Därmed förstår man deras ovilja att lämna ut utdragen.

Samla kraft usg64 och när du har styrka igen - tveka inte att kämpa för din rätt!

Ta hand om dig!

Loggat

ivkej
Hero Member

Antal inlägg: 1677

« Svara #9 skrivet: Januari 29, 2013, 09:11:39 »

Evil

Ett bra råd Ollle - tyvärr så hindras detta av följande regler.

http://domstol.se/Tvist/Besoka-en-rattegang/

Kan ingen live-blogga från förhandlingarna, det verkar vara tillåten.
Loggat

Personlig erfarenhet med inkasso, skuldsanering och slagsmål med myndigheter. Har överlevt och finns nu på den ljusa sida, men har inte glömt hur det var!
astajävel
Full Member

« Svara #10 skrivet: Januari 29, 2013, 11:55:08 »

Hej Intrumcleaner

Media kommer väl också hoppas jag? Det måste väl vara intressant för alla mediagamar!?

Jag ska ta med en vännina och åka dit. Det kommer nog många så det är ju inte säkert att man får plats där inne! Men vi får väl stå utanför då.

Loggat

Only GOD can JUDGE me
intrumcleaner
Hero Member

« Svara #11 skrivet: Januari 29, 2013, 12:16:49 »

Hej Intrumcleaner

Media kommer väl också hoppas jag? Det måste väl vara intressant för alla mediagamar!?

Jag ska ta med en vännina och åka dit. Det kommer nog många så det är ju inte säkert att man får plats där inne! Men vi får väl stå utanför då.

Vi har skickat inbjudan till utvalda parter inom media - vidare har vi lagt in inbjudan på Facebook, Twitter samt många andra forum för att få så stor spridning som möjligt.
Loggat

astajävel
Full Member

« Svara #12 skrivet: Januari 29, 2013, 12:32:20 »

Vi har skickat inbjudan till utvalda parter inom media - vidare har vi lagt in inbjudan på Facebook, Twitter samt många andra forum för att få så stor spridning som möjligt.

Guud vad spännande, då har jag något riktigt roligt att se fram imot  Wink
Loggat

Only GOD can JUDGE me
Admin
Administrator
Hero Member

Antal inlägg: 4012

« Svara #13 skrivet: Januari 29, 2013, 14:30:16 »

Åh, synd att jag inte kan komma dit, annars hade jag filmat allt.....  Angry

(jo, jag vet att man inte får filma, men det brukar jag ändå göra med en liten dold kamera eller med Iphonen)
Loggat

Sanningen ska fram! Inom kort på webben, youtube samt överallt där poddar finns.
www.sanningen-ska-fram.se
Soon....... very soon.......
Cina
Jr. Member
**

Antal inlägg: 58

« Svara #14 skrivet: Januari 29, 2013, 14:39:14 »

jag kommer oxå.såg just att jag är ledig den dagen.bor dessutom i småland..då ses vi astajävel o &
Loggat
Sidor: [1] 2   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: