Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Presk  (läst 5777 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
astajävel
Full Member

Antal inlägg: 149

Antingen så finner vi en väg eller så gör vi en!

« skrivet: Januari 26, 2013, 15:22:15 »

Hej vänner

Igår fick jag meddelande från ytterligare ett inkasso bolag att de avskriver ärendet. 8 blufffakturor som bara har tickat ränta.

Vill säga ett STORT tack för att ni finns och att ni hjälpt mig med formuleringen av dessa brev. Jag är ordblind och har ett rent helvete med att stava rätt. Men har lärt mig mycket här på detta forum.

Tack  Grin
Loggat

Only GOD can JUDGE me
intrumcleaner
Hero Member

Antal inlägg: 2174

« Svara #1 skrivet: Januari 26, 2013, 15:39:02 »

Hej vänner

Igår fick jag meddelande från ytterligare ett inkasso bolag att de avskriver ärendet. 8 blufffakturor som bara har tickat ränta.

Vill säga ett STORT tack för att ni finns och att ni hjälpt mig med formuleringen av dessa brev. Jag är ordblind och har ett rent helvete med att stava rätt. Men har lärt mig mycket här på detta forum.

Tack  Grin
Glada nyheter! som du ser så har dessa inkassobolag noll koll på saklegitimiteten på fordringar och de driver i flera fall in medvetet oriktiga fordringar och tillser att människor som inte ens har skuld får betalningsanmärkningar. Därför är det så viktigt att man inte bara accepterar deras brott och blir en pengamjölkko i skuldindustrins tjänst.

Där du nu tydligt sett att genom att börja bestrida fordringar som man anser inte stämmer så har du nu fått bort flera "skulder" som inte ens skulle finnas.

Och tveka inte att skriva namnen på inkassobolagen! där jag gissar på att det rör sig om Alektum eller Intrum Justitia ... har jag fel?

Kör hårt!
Loggat

”Den bästa kunden är den som inte betalar direkt, men som får en påminnelse och sedan inkassokrav." Klarnas/Segoria Inkasso Niklas Adelberth

"Du vi skiter i din bestridan och anmälan till Datainspektionen, du kommer ändå få betala" Jurist på Intrum Justitia
astajävel
Full Member

« Svara #2 skrivet: Januari 26, 2013, 16:19:52 »

Du har RÄTT !!!!

Loggat

Only GOD can JUDGE me
astajävel
Full Member

« Svara #3 skrivet: Januari 26, 2013, 16:20:45 »

Intrum Justitia
Loggat

Only GOD can JUDGE me
intrumcleaner
Hero Member

Antal inlägg: 2174

« Svara #4 skrivet: Januari 26, 2013, 16:53:44 »

Det är tyvärr detta som många newbies (nya medlemmar) på detta forum och även några som varit med ett tag inte förstår. Och de tror fortfarande att man kan lita på dessa bolag och göra ackordsuppgörelser med dom för att bli av med sina "skulder". Där många inte inser att de inte ens har skulder utan allt är bara en konstruktion av fuskande inkassobolag som Intrum Justitia som medvetet försöker att driva in bluffakturor.

Det går inte heller som många påpekar att man skall med "fina och vänliga ord" kommunicera med dessa bolag, ni hittar bevis på vår hemsida på ärenden som rör 100 000-tals kronor som försvunnit upp i rök eftersom fordringarna inte enligt lag ens skulle existera - men detta har inte hindrat inkassobolagen från att driva in dom ändå eller skicka dom till Kronofogden för utmätning.

Och när man anmäler detta till datainspektionen så får man nästa käftsmäll eftersom dess tjänstemän skiter blankt i era bevis och i de få fall de riktat kritik så hjälper denna ingenting eftersom inkassobolagen struntar i kritiken och fortsätter bryta mot lag och rätt, här har ni ett exempel på detta:

http://www.datainspektionen.se/press/nyheter/2012/inkassobolagen-fortsatter-att-skicka-for-otydliga-krav/
Loggat

”Den bästa kunden är den som inte betalar direkt, men som får en påminnelse och sedan inkassokrav." Klarnas/Segoria Inkasso Niklas Adelberth

"Du vi skiter i din bestridan och anmälan till Datainspektionen, du kommer ändå få betala" Jurist på Intrum Justitia
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: