Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Preskription av borgen  (läst 4414 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
lasse502
Newbie
*

Antal inlägg: 2

« skrivet: November 28, 2012, 14:15:11 »

Mitt företag gick i KK 2004-01. Har inte hört någonting förrän 2011 då en ansökan om Bf kom från KFM. Sökande var Lindorrf som i ansökan ville ha betalt för ett påstått borgensåtagande. Bestred ansökan då jag inte visste vad det avsåg, begärde kopia på originalhandlingar samt ifrågasatte saklegitimiteten samt att preskription torde ha inträtt. Lindorff svarade inte utan ansökan avskrevs hos Kfm.
2012-11 kom en ny ansökan om bf från KFM. Ävrn denna gång var sökande Lindorrf och påstådd fordran densamma. Som ursprungsborgenär angavs i denna ansökan GE-capital efterbevakning. Har ånyo bestridit ansökan med samma grunder som tidigare.
Är det någon som kan förklara för mig vad Lindorff håller på med?
Är det någon som vet preskriptionstid i detta fall?
Loggat
Patrik1
Hero Member

Antal inlägg: 1704

« Svara #1 skrivet: November 28, 2012, 16:20:26 »

Nu la du denna lite galet  Tongue  Men det får Admin fixa  Wink

ALLA inkassobolag kör en GDSGD ( Går Det Så Går Det )  Bara fortsätt bestrid som du gör.  Sen tycker jag att du ska ta ett PuL-utdrag hos Ge Capital samt hos Lindorff.

Här har du lite läsnyttigt ang Borgen..

http://www.attkunna.se/privatekonomi_borgen.htm
Loggat

Det är i motvind, inte i medvind en drake stiger
lasse502
Newbie
*

Antal inlägg: 2

« Svara #2 skrivet: November 28, 2012, 19:58:07 »

Det talas mycket om saklegitimitet... Nu undrar jag :
Har ifrågasatt saklegitimitet SL i bestridan till KFM, det bryr dom sig inte om utan har skickat min bestridan till Lindorff för dom att bestämma om det skall vidare till TR. Kan Lindorff gå till TR utan att ha visat SL???
Hur visar Lindorff SL?
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: