Om man är intresserad av att veta hur lång tid det kan ta innan man får ett besked om inledandeskuldsanering från det att man skickat in sin ansökan, så kan man läsa på Post o Inrikestidningars nätupplaga. Då kan man också få en uppfattning om hur många av de som får inledande som också får skuldsanering.
På Post o Inrikestidningar annonseras det om vilka som får inledande skuldsanering och sedan skuldsanering och det verkar som om att de flesta som får inledande också får skuldsanering i slutändan.
Man kan väl också konstatera att hotet om att alla ens vänner och bekanta skulle få reda på att man har skuldsanering är en aning överdriven. Jag har känslan av att Post och Inrikestidningar inte är en tidskrift som läses av den stora allmänheten så det är nog inte så många fler än de som har direkt intresse av saken som läser dessa uppgifter.
Själv skickade jag in min ansökan om skuldsanering för en månad sedan lite drygt, och nu vet jag att jag kan få vänta upp mot fyra månader innan ett besked kommer. Jag vet dock inte om ett negativt besked tar lika lång tid att få, eller om det går snabbare.
Lägger in en länk till Post o Inrikestidningar
https://poit.bolagsverket.se/poit/PublikStartIn.do