Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Lindorff - Favorit i repris.  (läst 4166 gånger)
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Ellen
Jr. Member
**

Antal inlägg: 65

« skrivet: Augusti 13, 2008, 19:45:05 »

Nu har raringarna kommit hem från semestern... Fick ett brev härom dagen ang en antik skuld till Trafikförsäkringsföreningen, vilket jag kvitterade med det numera sedvanliga "Skulden är preskriberad, tack och hej, leverpastej". På detta får jag då svaret att skulden inte alls är preskriberad, då den har en preskriptionstid på 10 år. Snark.
Mot vilken lagligt uppbackad bakgrund hävdar ljushuvudena på Lindorff att just Trafikförsäkringsföreningen ska ha 10 år, om det är en vanlig konsumentförsäkring? Det vore intressant att veta, även om jag inte ämnar att brevväxla mer med Lindorff än absolut nödvändigt.  Roll Eyes
Loggat
Phantera
Hero Member

Antal inlägg: 715

« Svara #1 skrivet: Augusti 13, 2008, 19:57:29 »

Jag bråkar med dem jag med, när jag hävdade att det var preskriberat så fick jag två domar från 1988 till svar, precis som om jag har alla domar hemma hos mig. Roll Eyes

Jag ska nog gå på dem igen men då med motiveringen att en försäkring är något man väljer, jag kan välja ett antal bolag men jag kan även välja att låta TFF stå för försäkringen, alltså skall det vara tre årig preskription på deras sk försäkringar.
Loggat

Brottas inte med en gris. Grisen tycker det är roligt och du blir bara smutsig
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: