Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Varför ska uppgift om skuldrådgivare lämnas???  (läst 6196 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ollle
Full Member

Antal inlägg: 109

« skrivet: September 22, 2012, 20:39:11 »

Såg att rubriken i den förra tråden "uppgift om skuldrådgivare" kunde misstolkas, så jag startar en ny tråd i ämnet istället. Admin kan du ta bort den gamla tråden?
----------------

I ansökningsblanketten för skuldsanering finns ett avsnitt där man skall uppge om man haft hjälp av kommunens skuld- och budetrådgivare. Namn och telefonnummer ska finnas med.

Varför skall man uppge detta?
Har man någon fördel av detta, kanske för att ansökan får mer tyngd?
Eller det kanske t.om. är en nackdel, saneringsenheten och rådgivaren kan prata ostört med varandra över mitt huvud?

Vad säger panelen?

Smiley

Loggat
Gadreel
Hero Member

Antal inlägg: 821

Hemsida
« Svara #1 skrivet: September 23, 2012, 09:56:31 »

Om man vill att skuldsaneringsteamet ska skicka kopior på alla brev till budgetrådgivaren, så att hen (titta, det går ju att använda) har läst dem och kan ge synpunkter.
Loggat
kojak
Hero Member

Antal inlägg: 978

« Svara #2 skrivet: September 23, 2012, 21:16:42 »

så att hen (titta, det går ju att använda)
Nej det gick inte så bra, avkönat blir mindre trevligt. Jag har använt order en gång, aldrig mer. Jag tänker inte bidra till avkönifieringen av människor (okänt kön förvisso) utan offrar den extra tid det tar att skriva "han eller hon"  Evil

Och så on topic.
Dessutom visar det att du tagit kontakt med en skuldrådgivare för att lösa dina skuldproblem - dvs gjort att i din makt för att komma tillrätta med skulderna.
Loggat

Har pågående skuldsanering. En grundlig förundersökning och en utförlig ansökan var nyckeln för mig, förutom en obetalbar skuld.
Ollle
Full Member

« Svara #3 skrivet: September 23, 2012, 22:52:41 »

Dessutom visar det att du tagit kontakt med en skuldrådgivare för att lösa dina skuldproblem - dvs gjort att i din makt för att komma tillrätta med skulderna.

Hmm, ja det var ju en vinkling förstås. Smiley

Det finns alltså inga nackdelar med att uppge namn och telefon på en kommunal rådgivare?
Loggat
Patrik1
Hero Member

Antal inlägg: 1704

« Svara #4 skrivet: September 24, 2012, 17:18:22 »

Hmm, ja det var ju en vinkling förstås. Smiley

Det finns alltså inga nackdelar med att uppge namn och telefon på en kommunal rådgivare?

Inte som jag ser det. Har man vart ärlig och skuldrådgivaren inte vet mer än KFM så är det ett plus tillåme att man kontaktat en skuldrådgivare. Man ska ju göra allt för att kunna betala tillbaka skulderna.
Loggat

Det är i motvind, inte i medvind en drake stiger
Ollle
Full Member

« Svara #5 skrivet: September 24, 2012, 23:00:46 »

Tack, för alla bra svar.

Jag antar att min hjärna har blivit alltför konspiratoriskt lagd efter att ha läst om alla förskräckligheter som folk har drabbats av här på forumet.
 Grin Grin
Loggat
Leffa
Hero Member

Antal inlägg: 2156

« Svara #6 skrivet: September 25, 2012, 00:36:56 »

Tack, för alla bra svar.

Jag antar att min hjärna har blivit alltför konspiratoriskt lagd efter att ha läst om alla förskräckligheter som folk har drabbats av här på forumet.
 Grin Grin

Ja du, som skuldsatt ser man ganska snart massa demoner krypa runt i alla vrån. Tongue Detta är en del av det som gör oss skuldsatt sjuka, är att man känner sig förföljda, att alla vill åt en och att man ska göra rätt för sig. Inte en dag för sent att söka skuldsanering.
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: