Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Preskription  (läst 4210 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Norsken
Newbie
*

Antal inlägg: 9

« skrivet: September 14, 2012, 06:19:19 »

Hej!
Jag undrar om det räknas som preskriptionsavbrott om man svarar/skriver på Kronofogdens delgivningskvitto som berör ett inkassobolags fordran till mig?

Vidare är det väldigt fult av dem då de, på samma dag som jag erhåller ett krav från Lindorff (0911), så erhåller jag ett brev från Kronofogden, där de kräver in samma skuld...! Har alltså ingen möjlighet att betala in skulden - den finns ju redan hos fogden! Hur kan man få en anmodan att betala in en skuld till ett inkassobolag (Lindorff), och samma dag få ett föreläggande från Kronofogden, gällande samma skuld?

Lindorff har även som överskrift på brevet "Information om rättslig åtgärd". Fick hjärtat i halsgropen och trodde jag var kallad till tinget... Är detta tillåtet? Jag, menar att det inte är en "rättslig" åtgärd bara för att de sänt sin fordran till Kronofogden - men jag kan självklart ha fel...

Vad Lindorff här "hotar" med är ju att denna åtgärd som de nu genomfört kommer gå till rätten... Jag förstår att det inte är så enkelt men de vill "hota" folk med att nu blir du kallad till rätten, om du inte betalar...! Mycket fult, förfarande, enligt mig!

/Norsken
Loggat
Leffa
Hero Member

Antal inlägg: 2156

« Svara #1 skrivet: September 14, 2012, 17:54:35 »

rättsliga åtgärden kan också vara att dem använder sig av kfm för att driva in fordran
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: