Efter avslag och krångel har jag fått mitt beslut och blir skuldfri 2017-08-20
Ska FAN trycka MIG en T-shirt med Guld-Text "SKULDFRI" när jag är klar.
Har följt er vänner på forumet och det har gett mig styrka att stå emot dessa inkassobolag.
Först fick jag avslag, men har använt skuldrådgivare från kommun som ni alla ska göra,det har vi ju
betalat skatt för

Hon räknade ut att Kron-olle räknat fel så vi skickade in igen och 6 mån senare
gick det igenom

EN FRÅGA

Jag har fått pension inbetalt till SPP som extra bonus från firman, OCH DEN SKA LÖSAS IN = 38 000:-
Allt rullar på,saneringen är påbörjat,men jag hittade två till SPP Bonus a 44000 + 36000
Ska man nämna det eller bara chansa,jag hade ingen aning om detta,och Kron-olle har inte kollen

ETT Tips Betala ALLTID Hyran, jag var arbetslös och nära bli hemlös,nu har jag arbete och stenkoll på ekonomi
Hej Cash-flow och välkommen till Fattiga Riddares forum som medlem!, det är glädjande att se att du äntligen börjat sett ljuset i tunneln där 2017-08-20 skall du vara en fri man igen.
Det är ett gott råd du ger, där många underskattar kommunernas skuldrådgivare, eftersom dessa kan hjälpa till mer än man anar. Tyvärr har alla kommuner inte en vettig skuldrådgivare eftersom vissa kommuner anställt skuldrådgivare som är direkt olämpliga. Dock ser jag att du hade turen att få en vettig!.
Nu över till din fråga,"Allt rullar på,saneringen är påbörjat,men jag hittade två till SPP Bonus a 44000 + 36000
Ska man nämna det eller bara chansa,jag hade ingen aning om detta,och Kron-olle har inte kollen"Svaret jag ger dig är att
INTE CHANSA, eftersom det som kan hända om du gör detta är att skuldsaneringen kan upphävas om allt senare upptäcks. Läs mer om detta i Skuldsaneringslagen (§ 24),
http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/20060548.htmJag råder dig att rådfråga din skuldrådgivare samt höra dig för med flera andra parter innan du gör ditt slutliga beslut. Det är nämligen viktigt att man lyssnar på flera olika rådgivare och sedan gör sitt val, allra helst när det gäller din framtid ...