Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Bredband med anmärkningar och skuldsaldo!  (läst 5766 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
euphoria
Newbie
*

Antal inlägg: 3

« skrivet: Augusti 05, 2012, 08:03:22 »

Kände mig nyligen lagom nedslagen efter att ha nekats bredband via stadsnätet av bl.a. alltele och quicknet. Och förstått att bredbandsbolaget, telia, comhem etc. nekar enligt samma princip: Betalningsanmärkning = Glöm det! Vet inte riktigt om man ska skratta eller gråta åt att dessa leverantörer överhuvudtaget gör kreditupplysning när det gäller en FAST månadskostnad på runt 200 kr/mån - för en tjänst som dom ganska snabbt kan stänga av om betalning inte fungerar enligt avtal.

Hur som helst så bestämde jag mig att försöka teckna avtal hos universal telecom och döm om min förvåning när jag 2 dagar senare hade fått mina 30 Mbit/s inkopplat på stadsnätet, helt utan kreditupplysning eller krusiduller! Hann även skicka en förfrågan till tele2 om huruvida jag kunde få bredband där trots mina betalningsanmärkningar och fick ett trevligt svar att det inte var några problem alls då dom inte tar någon kreditupplysning för fast bredband.

Ville bara dela med mig av dessa tips för folk i liknande sits! Det finns lite hopp ändå! Smiley

Loggat
lesspåallt
Full Member

Antal inlägg: 152

« Svara #1 skrivet: Augusti 05, 2012, 08:50:25 »

Com hem kan man få från om man betalar in ett årsbelopp + eventuell skuld till dom..
Loggat
Mimosa
Hero Member

Antal inlägg: 901

« Svara #2 skrivet: Augusti 05, 2012, 10:22:15 »

Det är alltid bra att veta vilka som inte tar UC för en sådan sak. Nu är det väl ett måste att ha en typ av uppkoppling till internet. Jag har via bredband 2 (togs innan jag hann sätta mig i klistret) hur dom gör har jag ingen aning om. Skulle vilja byta upp mig till snabbare än de 30Mbit/s jag har.
Loggat

Man kommer fram trots snigelfart
Patrik1
Hero Member

Antal inlägg: 1704

« Svara #3 skrivet: Augusti 05, 2012, 17:19:26 »

Det är alltid bra att veta vilka som inte tar UC för en sådan sak. Nu är det väl ett måste att ha en typ av uppkoppling till internet. Jag har via bredband 2 (togs innan jag hann sätta mig i klistret) hur dom gör har jag ingen aning om. Skulle vilja byta upp mig till snabbare än de 30Mbit/s jag har.

Jag hade bredband2 medans jag nystade upp i mina skulder. Hade bet-anmärkningar och skuldsaldo hos KFM. Det va inga problem alls att skaffa det. Och det va för 2½ år sen jag tog det. Nu vet jag inte hur dom gör. Flyttat för ett tag sen och surfar på grannens wifi för tillfället.   Grin  Men jag ska skaffa eget snart.  Wink
Loggat

Det är i motvind, inte i medvind en drake stiger
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: