Sidor: [1] 2 3   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: bara 4 dagar kvar sedan inleda skuldsanering beslut  (läst 30596 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
makis
Jr. Member
**

Antal inlägg: 53

« skrivet: Juli 03, 2012, 06:59:00 »

hej
snälla behöver veta nu va e det nästa STEG nu sedan beslut om inleda skuldsanering, det e bara 4 dagar kvar. "Var och en som har en fordran mot mig uppmanas att inom en
månad från det att denna kungörelse införts, skriftligen anmäla sin fordran till Kronofogdemyndigheten"  hur vet jag om allt går bra och ingen står emot skuldsanering beslut?
under denna tid jag har jävligt svårt att sova,äta eller sitta stilla och sluta tänka på saken.
snälla hjälp Cry Cry Cry
tacksam för alla svar
Loggat
z2000
Sr. Member

Antal inlägg: 275

« Svara #1 skrivet: Juli 03, 2012, 07:34:53 »

Om du har inledande nu, och det är 4 dagar kvar av månaden som dom har tid att lämna sina krav. Så efter att månaden gått ut, kommer handläggaren att jobba med betalningsplanen som först skickas till dig för godkännande, sen får alla borgenärer del av den, och då har dom ca 3v på sig att invända mot det.

Men du kan ringa din handläggare, så får du höra hur det går, jag ringde min flera gånger under processen.
Loggat
kojak
Hero Member

Antal inlägg: 978

« Svara #2 skrivet: Juli 03, 2012, 10:34:46 »

Jag förstod det som att du väntar på inledande, korrekt? Och att blänkaren om din ansökan visats i POIT för knappt en månad sedan.

Då ska under den tiden som varit dina borgenärer meddelat skusan om att du är skyldig dem pengar. Ingen kan invända i det här skedet.

Nu ska en plan formuleras av handläggaren på skusan och det är inte alls säkert att det startar exakt på dagen om 4 dagar. Och sedan kan det ta månader innan det arbetet är färdigt. Då presenterar skusan betalplanen för borgenärerna (som sagt ovanför) och då har de möjlighet att invända.
Loggat

Har pågående skuldsanering. En grundlig förundersökning och en utförlig ansökan var nyckeln för mig, förutom en obetalbar skuld.
nattblomma
Jr. Member
**

Antal inlägg: 51

« Svara #3 skrivet: Juli 04, 2012, 05:50:20 »

För mej gick det till så att jag fick besked om inledande i oktober.Därefter hade fodringsägarna en månad på sej komma in med sina krav på skulderna jag hade hos dom.Efter det i mitten av november sammanställde min handläggare en plan för mej.DEN planen fick sedan fodringsägarna rätt protestera mot.Vilka 2 gjorde.Fick brev hem där jag hade rätt komma in med yttrande.Och det gjorde jag.Sen var väntan lång.Det var precis innan jul och först i mars fick jag slutliga beslutet av handläggare/jurist på kfm.OM ingen protesterar mot din skuldsanering så går det fortare att få ett beslut men gör dom det måste jurister gå genom ärendet från början och kan ta  flera månader.I mitt fall 3 månader.
Lycka till!
Loggat
Lamborgini
Full Member

Antal inlägg: 210

« Svara #4 skrivet: Juli 11, 2012, 10:57:30 »

Hur går det för dig Makis?
Loggat
makis
Jr. Member
**

« Svara #5 skrivet: Juli 12, 2012, 16:23:46 »

Hej Lamborghini
Än så länge det har inte hänt något speciellt, jag väntar och väntar
Loggat
makis
Jr. Member
**

« Svara #6 skrivet: Juli 13, 2012, 05:04:14 »

För mej gick det till så att jag fick besked om inledande i oktober.Därefter hade fodringsägarna en månad på sej komma in med sina krav på skulderna jag hade hos dom.Efter det i mitten av november sammanställde min handläggare en plan för mej.DEN planen fick sedan fodringsägarna rätt protestera mot.Vilka 2 gjorde.Fick brev hem där jag hade rätt komma in med yttrande.Och det gjorde jag.Sen var väntan lång.Det var precis innan jul och först i mars fick jag slutliga beslutet av handläggare/jurist på kfm.OM ingen protesterar mot din skuldsanering så går det fortare att få ett beslut men gör dom det måste jurister gå genom ärendet från början och kan ta  flera månader.I mitt fall 3 månader.
Lycka till!

När det gäller yttrande skall det vara skriftlig eller din handläggare ringer eller hur går det till???
Loggat
Lamborgini
Full Member

Antal inlägg: 210

« Svara #7 skrivet: Juli 13, 2012, 07:14:44 »

Jag sitter och väntar och väntar precis som du makis. Min månad på POit är över, kompletteringar inskickade... Handläggaren har semester i 2 veckor..
Lagom frustrerande men även dom måste ju få njuta av lite ledighet. Smiley

Loggat
makis
Jr. Member
**

« Svara #8 skrivet: Juli 13, 2012, 13:39:09 »

Jag sitter och väntar och väntar precis som du makis. Min månad på POit är över, kompletteringar inskickade... Handläggaren har semester i 2 veckor..
Lagom frustrerande men även dom måste ju få njuta av lite ledighet. Smiley

vi får hoppas på det bästa,jag blev verkligen trött,jag har så jävle svårt och sova eller sluta tänka på saken
Loggat
nattblomma
Jr. Member
**

« Svara #9 skrivet: Juli 17, 2012, 12:46:35 »

Om du måste komma in med yttrande,vilket i o för sej är frivilligt att göra så får du ett brev hem med vilka som protesterat mot din sanering och varför de gjort så.Då blir du rekommenderad att yttra dej och det ska i så fall  vara skriftligt.Du kan välja att avstå men för egen del är det bättre med ett personligt brev med dina åsikter om varför du behöver saneringen.Men det är ju inte alls säkert det blir så och även om det blir så så oftast lyssnar skusan på dej ändå,eftersom du fått inledande med chans till sanering.Direkta avslag brukar ju ske rätt så snart .Lycka till!
Loggat
makis
Jr. Member
**

« Svara #10 skrivet: Juli 18, 2012, 13:02:37 »

Om du måste komma in med yttrande,vilket i o för sej är frivilligt att göra så får du ett brev hem med vilka som protesterat mot din sanering och varför de gjort så.Då blir du rekommenderad att yttra dej och det ska i så fall  vara skriftligt.Du kan välja att avstå men för egen del är det bättre med ett personligt brev med dina åsikter om varför du behöver saneringen.Men det är ju inte alls säkert det blir så och även om det blir så så oftast lyssnar skusan på dej ändå,eftersom du fått inledande med chans till sanering.Direkta avslag brukar ju ske rätt så snart .Lycka till!

Okej, tack så jätte för svaret, jag få se vad som händer. Sitter va jobbigt och vänta
Loggat
Gadreel
Hero Member

Antal inlägg: 821

Hemsida
« Svara #11 skrivet: Juli 18, 2012, 15:11:20 »

Men Makis, ring din handläggare och prata av dig lite. Sitt inte bara och var ängslig. Fast din handläggare kan nog inte ge besked om när du kan få ett förslag, han/hon väntar på att få skuldlistan sammanställd åt sig från den administrativa personalen.
Loggat
makis
Jr. Member
**

« Svara #12 skrivet: Juli 19, 2012, 01:34:37 »

Men Makis, ring din handläggare och prata av dig lite. Sitt inte bara och var ängslig. Fast din handläggare kan nog inte ge besked om när du kan få ett förslag, han/hon väntar på att få skuldlistan sammanställd åt sig från den administrativa personalen.

Jag gjorde det faktiskt för ett par dagar sedan. Han kunde inte ge mig svar direkt utan sa bara på att det e inte klart än jag kommer skicka brev eller ringa så fort d färdigt. Ärligt det känns som att jag håller på ge upp för hela skiten, jag mår jätte dåligt av att vänta och kan inte sluta tänka på saken, jag vet att jag har kanske lite bättre chans än andra som har redan fått avslag på inledande men ändå risken finns
Loggat
nattblomma
Jr. Member
**

« Svara #13 skrivet: Juli 20, 2012, 02:10:08 »

Du ska INTE ge upp.Jag vet hur du mår.Jag lever med kroniska sjukdomar själv o är van vara sjuk men under tiden jag genomgick processen så har jag ALDRIG mått så dåligt i hela mitt liv.Ena dagen vill man ge upp,andra kämpa på.Det är upp o ner hela resan genom.Jag har aldrig gråtit så mycket någonsin tror jag som dessa månaderna.MEN i dag när jag nu snart är inne på min 6 betalning och fått ett LIV som är värdigt kalla LIV så var precis all kamp i alla månader värt det!KÄMPA PÅ!
Loggat
kojak
Hero Member

Antal inlägg: 978

« Svara #14 skrivet: Juli 20, 2012, 12:47:07 »

Försök börja må bra nu, häng inte fast vid risken att misslyckas utan ta tag i chansen att lyckas. Efter inledanden är chansen betydligt större än risken.
Loggat

Har pågående skuldsanering. En grundlig förundersökning och en utförlig ansökan var nyckeln för mig, förutom en obetalbar skuld.
Sidor: [1] 2 3   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: