Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Avslag efter inledande skuldsanering!!!  (läst 12164 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
makis
Jr. Member
**

Antal inlägg: 53

« skrivet: Juni 19, 2012, 09:08:05 »

Hej
Jag har bara fundering kring den mest orskar att man får avslag på skuldsanering efter inledande. Någon som har fått det och varför? Jag vet att 80% av de som fått inleda fick beviljad skuldsanering men resten då, varför får de inte?
Loggat
elsy
Full Member

Antal inlägg: 115

« Svara #1 skrivet: Juni 19, 2012, 11:17:32 »

Ett exempel kan vara tex om du fått ett arv eller en summa pengar som de får veta du fått och ej prioriterat och betalat in till KFM utan gjort annat med pengarna.
Ett exempel som en bekant fick avslag för vad att maken avled och hon fick ut på en försäkring, hon prioriterade att betala privata skulder då det var till släkt o ch vänner men detta tyckte inte KFM om utan skulle ha betalat in allt som inkom till KFM för att visa sin "goda vilja" att själv försöka ta itu med sina skulder.
Hon tänkte bra men enl KFM så var det ej populärt då enl dem så var ej privata skulder något att prioritera samt att hon reparerade sin bil för att få den körduglig.
Men kan ju bero vilken handläggare man får hos KFM.
Loggat
Lamborgini
Full Member

Antal inlägg: 210

« Svara #2 skrivet: Juni 20, 2012, 10:19:25 »

Jag förlorade arbetet och därmed min inkomst. Drog tillbaka ansökan då min handläggare sa att det var bättre än att få avslag.
Loggat
elsy
Full Member

Antal inlägg: 115

« Svara #3 skrivet: Juni 20, 2012, 12:01:25 »

Av inlägg här tidigare så ska man kunna få skuldsanering trots att man saknar inkomst..hoppas du ej tog för ett snabbt beslut att dra tillbaka din ansökan.
Loggat
Lamborgini
Full Member

Antal inlägg: 210

« Svara #4 skrivet: Juni 20, 2012, 21:25:39 »

Handläggaren sa att drar jag inte tillbaka den så får jag avslag. Det var inte borgenärs gynnande att inleda skuldsanering eftersom jag förlorat arbetet och med mina arbetserfarenheter hade jag utsikter om arbete och högre inkomst än à-kassa.
Idag har ja fått inledande med rehabpenning som inkomst. Så vi får se vilket beslut dom fattar denna gången.
Loggat
Gadreel
Hero Member

Antal inlägg: 821

Hemsida
« Svara #5 skrivet: Juli 27, 2012, 07:43:59 »

Jag tycker inte att det är bättre att dra tillbaka sina ansökan än att få avslag. Vid ett avslag kan man överklaga för att se vad tingsrätten tycker, ibland godkänner de. Det ser inte heller dåligt ut att ha fått avslag tidigare, om det är pga arbetslöshet.
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: