Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Har du svårt att få hyreskontrakt?  (läst 9441 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
evajac
Newbie
*

Antal inlägg: 3

« skrivet: Maj 21, 2012, 15:30:36 »

Hej.
Jag är journalist på Hyresgästföreningens tidning Hem & Hyra och håller på med en stor kartläggning av bostadsbolagens uthyrningsregler.
Vi frågar alla kommunala bolag och de största privata i hela landet om vilka krav de ställer, t ex om de accepterar betalningsanmärkningar, hyresskulder och försörjningsstöd.
Vi kommer att få en massa intressant material och kunna berätta om hur det ser ut i hela landet.

Nu söker jag personer som har haft svårt att få hyreskontrakt på grund av mindre ekonomiska problem. Alltså inte de som har stora skulder eller vräkningar bakom sig (det skrev vi om i fjol), utan de som ratas av de stora hyresvärdarna på grund av någon betalningsanmärkning eller att man inte har fast anställning, till exempel.

Jag är intresserad av att höra så många berättelser som möjligt – och att skriva om någon som är med på att ställa upp i tidningen för att belysa vilka konsekvenser uthyrningsreglerna kan få för den enskilde.

Har du sådana erfarenheter? Ring mig på 08 519 103 09 eller mejla: eva.jacobsson@hemhyra.se
Du har absolut rätt att vara anonym om du vill.

Mvh,
Eva

Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: