Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Preskibering  (läst 11753 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
alexxx
Newbie
*

Antal inlägg: 34

« skrivet: April 25, 2012, 13:27:38 »

Hej!

Är ny här och tycker den här sidan varit till stor hjälp för få mig ta tag i min sits!

Jag har som ung dragit på mig en hel del skulder som jag nån gång 2004 försökte lösa med ett privat lån av nu min avlidna mor, betalade av ca 2000000 kr och såg ett ljus i tunneln, hade från början runt 360 tusen ungefär, har inte pga sjukdom och  inga jobb då jag sökt ocjh söker fortfarande för fullt men utan nån respons, kan säga att jag inte har nån utbildning inte ens gymnasium,jag får till och från brev från 4 olika inkasso , sergel, intrum,lindorf , och någon jag nyligen sett aldrig tidigare som heter reda inkasso,mina skulder drog jag på mig från 2003 -2005 var av ett ett banklån på 25 tusen som togs 2006, och det andra till lindorf 2003 som lånade av swedbank  64 tusen ,men kunde till slut 2006 inte betala av och dom tog över den antar jag, min inkomst idag lämnar inte en kr för utmätning och lindorf samt sergel har vart in hos kfg men tagit tillbaka dom då dom inte fått in en kr sen 2006,mina  andra inkasso är ex abonemang köp av tv osv , fick hem en faktura på 55 tusen kr varav 27 tusen ränta !

Min fråga är jag har inte haft kontakt med dessa sen jag gifte mig 2008  och vet att vissa kan vara preskiberade har inte betalat in en kr sen 2006, 

hur går jag tillväga för hävda PRESK på vissa eller ska jag försöka göra nån slags ackord uppgörelse om betala kapitals kuld  på antal år med avbetalning**obs vill göra rätt för mig* men bryter jag inte presk tiden genom erkänna skulden så att säga genom ta kontakt säga *min* skuld är presk

kan tilläga att har statlig skuld*csn därav inte många som vill skicka in till kfg då dom inte fått en.kr på många år.mina chanser till jobb  är små jag är 35 år ingen utbildning och jobbat ungeför 2 år sen 2003, vill gjärna få kontakt med någon från intrum cleaner där allla uppskattar deras arbete!!

en sista grej undrar va dsom menas med detta Angående Sergel Inkasso så fanns det ett betalningsföreläggande med målnummer,,,,,med kapital belopp:8 363,00 kr som blev ett utslag den 12-03-12 med utslagsnummer,,Sökandes Ombud begärde ingen verkställighet så ärendet blev en dom i tingsrätten. Vänd dig till Sergel Inkasso för fler frågor eftersom ärdendet inte längre är aktuellt hos Kronofogden,, detta pga att jag en dag fick ett delgivnings kvitto hem tänkte att det va lindorf el csn då jag har dom hos kfg tänkte inte pga stress och mycket annat och skrev på och skickade in, dumt jag vet !ringde kfg och tala om detta och dom sa jag hade 4 veckor på mig invända men dom har redan dragit ur sif från kfg...

vore jätttttttttttttttttte glad av hjälp med detta då det tar så mycket på mitt psyke,,en till grej är inte inkasso tvugna skicka ett brev när någon tar över en skuld annat inkasso bolag?
Loggat
RonjaRövardotter
Full Member

Antal inlägg: 238

Hemsida
« Svara #1 skrivet: April 25, 2012, 20:45:22 »

Ett tips:
Det här forumet är fyllt med massor av bra kunskap och information, så ta dig tid att läsa igenom forumet och trådarna som redan excisterar. Det finns en sökfunktion på forumet där du kan skriva i vad du vill läsa om. Såsom: Ackord, preskribering, avbetalningar mm mm.

Du kommer att lära dig massor av det som finns att läsa på det här gyllene forumet och se hur andra har gått tillväga med samma frågeställningar som du har.
Loggat

http://moneyfighting.bloggplatsen.se

FFF-Full Fart Framåt mot skuldfriheten.
alexxx
Newbie
*

« Svara #2 skrivet: April 27, 2012, 19:14:50 »

jag läser för fullt har säckert lästa 100 trådar sen igår ronja , har ej hittat det jag söker ännu det är hur går jag till väga utan att göra ett avbrott ipresk när jag ska ta kontakt med svea , vill hitta en mall ex när man hövdar presk och en förkliring till varför man inte fått deras jäkla brev
Loggat
noctumlux
Hero Member

Antal inlägg: 2924

raising hell against injustice

« Svara #3 skrivet: April 27, 2012, 19:46:58 »

jag läser för fullt har säckert lästa 100 trådar sen igår ronja , har ej hittat det jag söker ännu det är hur går jag till väga utan att göra ett avbrott ipresk när jag ska ta kontakt med svea , vill hitta en mall ex när man hövdar presk och en förkliring till varför man inte fått deras jäkla brev
Förklara behöver du väl inte göra.
Hittade dessa mall i forumet:
http://fattiga-riddare.se/forum/index.php?topic=4820.msg42941#msg42941

och sedan därefter:
http://fattiga-riddare.se/forum/index.php?topic=4820.msg45760#msg45760

Loggat

Livet är som idrott. Fuskarna försöker hela tiden vinna över de hederliga.
---
pacta non sunt semper servanda.
---
De råd jag ger är min reflektion samt åsikt och skall inte ses som korrekta absoluta sanningar.
---
Noch ein Bier
alexxx
Newbie
*

« Svara #4 skrivet: April 27, 2012, 20:18:53 »

tack för länkar med i den första står det att om jag skickar den så kan det räknas som *avbrott* får hjärnblödning snart
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: