Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: vilken adress ska man använda  (läst 7702 gånger)
0 Medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.
jina
Newbie
*

Antal inlägg: 24

« skrivet: Mars 20, 2012, 19:40:39 »

Har skickat brev till Intrum Justitia ang få ut handlingar samt pul, skickade det till box adressen i Göteborg( eftersom det var den adressen dom angivit hos kronofogden). Intrum har ju också en adress i Stockholm, hur ska man veta vart man ska skicka sina förfrågningar. Den enda mailadressen jag sett på mina papper går till inkassobevakningen, dit skickade jag min bestridan på kravet.
Hur länge ska jag vänta på svaret, det har gått en vecka? Pul kan ju ta upp till en månad om jag uppfattat det rätt. På det andra brevet skrev jag sista datum för svar 14 dagar framåt.
Loggat
intrumcleaner
Hero Member

Antal inlägg: 2174

« Svara #1 skrivet: Mars 21, 2012, 06:23:37 »

Har skickat brev till Intrum Justitia ang få ut handlingar samt pul, skickade det till box adressen i Göteborg( eftersom det var den adressen dom angivit hos kronofogden). Intrum har ju också en adress i Stockholm, hur ska man veta vart man ska skicka sina förfrågningar. Den enda mailadressen jag sett på mina papper går till inkassobevakningen, dit skickade jag min bestridan på kravet.
Hur länge ska jag vänta på svaret, det har gått en vecka? Pul kan ju ta upp till en månad om jag uppfattat det rätt. På det andra brevet skrev jag sista datum för svar 14 dagar framåt.

Det skall fungera att skicka till vilken adress som helst inom Intrum Justitita (där jag själv skickat till samma box adress som dig). Om inte svar ges inom en månad kan du ta och höra av dig till oss på IntrumCleaner (vi har flera ärenden på gång där Intrum Justitia tycks nu även strunta i PuL lagen).

Du når oss på följande e-mail,

intrumcleaner@gmail.com
Loggat

”Den bästa kunden är den som inte betalar direkt, men som får en påminnelse och sedan inkassokrav." Klarnas/Segoria Inkasso Niklas Adelberth

"Du vi skiter i din bestridan och anmälan till Datainspektionen, du kommer ändå få betala" Jurist på Intrum Justitia
jina
Newbie
*

« Svara #2 skrivet: Mars 23, 2012, 19:06:11 »

Företagen som anlitar Intrum Justitia må tycka att dom är ett stort och seriöst bolag men inget svar på  2 veckor..? Inte ens "Vi har emottagit ditt mail, brev...bla bla bla ?! Dessutom är senaste nyheterna på IJ Sverige ab s hemsida snart 1 år gamla....
Loggat
intrumcleaner
Hero Member

« Svara #3 skrivet: Mars 23, 2012, 19:52:52 »

Företagen som anlitar Intrum Justitia må tycka att dom är ett stort och seriöst bolag men inget svar på  2 veckor..? Inte ens "Vi har emottagit ditt mail, brev...bla bla bla ?! Dessutom är senaste nyheterna på IJ Sverige ab s hemsida snart 1 år gamla....

Av egen erfarenhet kan jag berätta att jag nu väntat sedan januari 2011 (nej jag har inte skrivit fel datum) på att få databasutdrag på var Intrum Justitia skickat sina påstådda kravbrev till för adresser. Men det verkar som IJ har fått problem med både sin e-mail och sedvanliga brevlåda (postbox). Kanske sitter man fast med skägget i brevlådan?!?

Efter 8 april 2012 kommer "kära" Intrum Justitia sakta men säkert att få lära sig vad som händer när man trakasserar och beter sig som svin mot privatpersoner och småföretagare.
Loggat

”Den bästa kunden är den som inte betalar direkt, men som får en påminnelse och sedan inkassokrav." Klarnas/Segoria Inkasso Niklas Adelberth

"Du vi skiter i din bestridan och anmälan till Datainspektionen, du kommer ändå få betala" Jurist på Intrum Justitia
Patrik1
Hero Member

Antal inlägg: 1704

« Svara #4 skrivet: Mars 23, 2012, 20:54:35 »

Jag har skickat bestridan via deras inloggningssida med användarnamn & lösen man får i breven från dom.  Lite småkaxigt, men jag visste att skulderna va preskade.  Grin

Dom hävdade motsatsen såklart, men efter 3 mailväxlingar -  AVSKRIVET   
Loggat

Det är i motvind, inte i medvind en drake stiger
jina
Newbie
*

« Svara #5 skrivet: Mars 24, 2012, 10:09:04 »

Det är ganska skönt att ha "öppnat ögonen" i min skuldhärva, känns bättre att ta kontroll över det som sker än att känna sig som ett värdelöst offer Smiley Oavsett resultat ! Jag tror t.ex att jag betalt en del(samma)småskulder x flera till inkasso men nu blir det slut på det...

Ja det blir ju intressant hur många år man får vänta på svar från Intrum Justitia...väntar ett  tag till innan anmälan till DI... Ja inloggningsidan kan ju vara ett alternativ...det finns en stor miss i hela ärendet.
Loggat
Fattig Menrik
Full Member

Antal inlägg: 151

« Svara #6 skrivet: Mars 27, 2012, 05:38:07 »

Jag begärde utdrag av all mina uppgifter hos KFM 6 veckor sedan.
De har väl en annan ordbok när de tolkar ordet "offentlighet", för jag har inte hört så mycket sedan dess.

Skickade ett pappersbrev till elbolaget någon gång.
Hörde ingenting.
Efter 6 v skickade jag ett mejl och sade att jag antar att fordran inte lägre finns kvar på grund av att de inte hade svarat på mitt brev.
Då plötsligt svarade de per mejl att de hade hittat mitt brev haha.
...Och att fordran stod kvar, så klart.   Grin

Hela systemet av samhällsorganisationen är baserd på förtryck, bedrägeri och utpressning.
Alltså, då kan man förstå att de har något att gömma.

Var står det i lagen Intrumcleaner, hur mycket tid de har för att svara?
Och gäller sama tidsfrist för myndigheter och näringsidkare osv?
Loggat

Socialdepartementet : "...det skulle vara slöseri med skattebetalarnas pengar att låta lagrådet undersöka om den blivande lagen är laglig"

"Jag har jobbat ett helt liv, betalat skatt, trott på politiker och pensionsystemet.
Nu när leveransen ska ske kommer inga pengar!" Hebbe
intrumcleaner
Hero Member

« Svara #7 skrivet: Mars 27, 2012, 06:39:56 »

Citat

Du hittar tiden de enligt lag skall svara i Personuppgiftslag 1998:204 (PuL)

https://lagen.nu/1998:204

26 § Den personuppgiftsansvarige är skyldig att till var och en som ansöker om det en gång per kalenderår gratis lämna besked om personuppgifter som rör den sökande behandlas eller ej. Behandlas sådana uppgifter skall skriftlig information lämnas också om

a) vilka uppgifter om den sökande som behandlas,
b) varifrån dessa uppgifter har hämtats,
c) ändamålen med behandlingen, och
d) till vilka mottagare eller kategorier av mottagare som uppgifterna lämnas ut.

En ansökan enligt första stycket skall göras skriftligen hos den personuppgiftsansvarige och vara undertecknad av den sökande själv. Information enligt första stycket skall lämnas inom en månad från det att ansökan gjordes. Om det finns särskilda skäl för det, får information dock lämnas senast fyra månader efter det att ansökan gjordes.
Loggat

jina
Newbie
*

« Svara #8 skrivet: Mars 27, 2012, 14:27:41 »

Är det inte konstigt..Jag har fått ut alla paper från arkivet (kfm) om mina betalningar under flera år tillbaka FÖRUTOM det viktigaste dvs skulden till Ge money bank...den jag bestridit, både till Intrum Justita och kfm..Skickade en ny begäran till kfm i fredags.
 Hur länge ska jag vänta på på svar från Intrum Justitia innan jag gör en anmälan till DI ang att dom inte skickat mig handlingar ang min skuld..det har gått 2 1/2 vecka nu...
Loggat
intrumcleaner
Hero Member

« Svara #9 skrivet: Mars 27, 2012, 15:06:25 »

Är det inte konstigt..Jag har fått ut alla paper från arkivet (kfm) om mina betalningar under flera år tillbaka FÖRUTOM det viktigaste dvs skulden till Ge money bank...den jag bestridit, både till Intrum Justita och kfm..Skickade en ny begäran till kfm i fredags.
 Hur länge ska jag vänta på på svar från Intrum Justitia innan jag gör en anmälan till DI ang att dom inte skickat mig handlingar ang min skuld..det har gått 2 1/2 vecka nu...

Vänta en månad sen Jina tar du och slår på "stortrumman"  Evil

Och när du skickar in anmälan till Datainspektionen är det viktigt att du inte bara skickar till datainspektionen@datainspektionen.se utan även skickar kopior till följande parter på DI,

Generaldirektör Göran Gräslund

goran.graslund@datainspektionen.se

Chefsjurist Hans-Olof Lindblom

hans-olof.lindblom@datainspektionen.se

Tillsynschef Catharina Fernquist

catharina.fernquist@datainspektionen.se
Loggat

jina
Newbie
*

« Svara #10 skrivet: Mars 27, 2012, 17:25:52 »

Ok, tålamod ett tag till och sen....Raise Hell  Evil.

Fattig Menrik; Jag hittade ett utslag från JO om en kvinna som inte fått svar på sin begäran från kfm (kommer dock inte ihåg vad hon hette) Kfm fick på skallen iallafall...
Loggat
intrumcleaner
Hero Member

« Svara #11 skrivet: Mars 27, 2012, 17:41:51 »

Jag begärde utdrag av all mina uppgifter hos KFM 6 veckor sedan.
De har väl en annan ordbok när de tolkar ordet "offentlighet", för jag har inte hört så mycket sedan dess.

Skickade ett pappersbrev till elbolaget någon gång.
Hörde ingenting.
Efter 6 v skickade jag ett mejl och sade att jag antar att fordran inte lägre finns kvar på grund av att de inte hade svarat på mitt brev.
Då plötsligt svarade de per mejl att de hade hittat mitt brev haha.
...Och att fordran stod kvar, så klart.   Grin

Hela systemet av samhällsorganisationen är baserd på förtryck, bedrägeri och utpressning.
Alltså, då kan man förstå att de har något att gömma.

Tidsfristen skall vara den samma för myndigheter och näringsidkare (1 månad maximalt 4 månader)
Loggat

Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: