Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Betalningsannmärkning  (läst 6900 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
m4you2.com
Newbie
*

Antal inlägg: 25

Hemsida
« skrivet: Juli 17, 2008, 18:02:17 »

Hei

Är ny här inne,men bättre sent än aldrig.

Fick för ett tag sen ett brev från ett inkassobolag som heter linddorff(Göteborg)
En konsumentskuld på 19000.- från 1994
Ett banklån på 89000.- från 1992

Dom har altså köpt denna stock formodeligen billigt som fan men hur som helst
så vart det skickat till kf for utmätning.....
Jag vart lite förvirrad så det tog jo ett tag innan jag började att google lite
och så småningom bla.hamnade här hos er.

Jag ska sända in en invänding och händvisa till att detta borde vare preskiberad
men det har redan gått till beslut om utmätning.

Nu till min fråga
Har jag nu fått 1  el 2 betalningsannmärkning(ar)
och om så är fallet vill dessa tas bort om dessa skulder blir avskrivna

Ska iväg och posta brevet till kf nu

Tack på förhand

MVH

En som ser ljuset i tunneln tack vara er Grin
Loggat

Skynda inte som var dag vore den sista
http://www.m4you2.com
http://www.safelist4you2.com
That is all i have to say about that
lillstark
Hero Member

Antal inlägg: 611

« Svara #1 skrivet: Juli 17, 2008, 18:37:43 »

Fr.o.m. 1 juli kan du (enklare) begära rättelse om en betalningsanmärkning på felaktiga grundar har påförts dig.

Löneutmätning återupväcker inte en redan preskriberat fordran.
Du kan när som helst under en pågående löneutmätning begära att ärendet omprövas.
Vad du omedelbart bör göra är att vid tingsrätten begära återvinning av beslut under åberopande av att fordran är preskriberat.

Det är i regeln svårt att få till når ett beslut redan har verkställts, men du bör i samband med begäran om återvinning av beslut samtidigt begära inhibition.
Begäran om omprövning av beslut skickar du till KFM.
Begäran om återvinning samt inhibition skickar du tillsammans med kopia de handlingar du åberopar till tingsrätten.
Tingsrätten ska även ha kopior på de handlingar du skickar till KFM.

Beslut om återvinning/inhibition går mycket fort, inom max en vecka brukar det finnas svar från TR.

Skitstövlarne Lindorff torde tillhöra inkassobranchens absoluta bottennapp. De bryr sig inte ett dugg om att förhandla och är ytterst otrevliga att ha med att göra.
Det är inte utan grund att de tillhör toppenskiktet vad angår klagomål till DI.

//lillstark
Loggat

Execute Justice - Not People
m4you2.com
Newbie
*

Antal inlägg: 25

Hemsida
« Svara #2 skrivet: Juli 18, 2008, 07:33:57 »

Tack lillstark!

Det där att vända sig till tingsrätten lät ju rätt komplicerat........
skulle kanske behöve lite hjälp att formulere ett sådant brev om återvinning.
skal återkomme om detta efter svar från kf.

Va det gäller Lindorff och skitstövlarna så kan jag bare svare for min egen del.
Jag fick ju kaffet i strupen när brevet med 100 papp ramlade in på hallmattan Sad
Jag slog dom en signal for att få en betalningsoppgörelse.

Fick prate med världens otrevligaste och oförskämde snubbe och det var
tack vare denne idiot som fick mig till att undersöke saken närmare,jag menar
skal dom försöka att köre mig på en blåsning så borde psykelogin vare lite mera
ödmjuk= jag hadde nappad direkt.
Så dagens ordspråk till Lindorff torde bli
FISKE ALDRIG MED ROSTIG KROK  Grin Grin Grin Grin
Loggat

Skynda inte som var dag vore den sista
http://www.m4you2.com
http://www.safelist4you2.com
That is all i have to say about that
Callemaja
Hero Member

Antal inlägg: 1110

« Svara #3 skrivet: Juli 18, 2008, 10:03:37 »

Välkommen till verkligheten.  Wink

Ja, inkassobolagen ÄR skitstövlar hela bunten och det är de därför att i sverige så SKA du
betala dina skulder vad som än händer, oavsett vilka inkomster eller handikapp eller sjukdomar
du har.
De behöver inte vara trevliga, bry sig om lagar och rättspraxis, eller använda sunt förnuft.
Har de fått dig i sitt garn så är du en mjölkkossa, en rad i resultaträkningen som de inte vill släppa till
varje pris. Uppfinningsrikedomen är stor när det gäller att klå dig på ytterligare avgifter. Många
gäldenärer får en smärre chock och förhandlingsviljan är låg från inkassobolagen sida.

Därför är det perfekt när du säger att tack vare deras avighet som har fått dig att vilja lära sig mer om
regler som styr skuldsättningen. Här kan du lära dig massor. Det ska bli både krångligt och dyrt för inkassobolagen att driva in sina silverpenningar. Det ska vi se till!  Grin Grin Grin Grin

Snart kommer det förslag på ytterligare förstärkning av lagstiftningen till fördel för gäldenärerna.
Det ska vi utnyttja. Många gäldenärer tex känner inte till preskription. Vilket utnyttjas av inkassobolagen.
Loggat
lillstark
Hero Member

Antal inlägg: 611

« Svara #4 skrivet: Juli 18, 2008, 10:58:39 »

Håller fullständigt med Callemaja.
För egen del kommer jag att assistera så många jag orkar med enbart av den anledningen inkassobolagen beter sig som svin som av en eller annan mystisk anledning anser de har tolkningsföreträde när det gäller tillämpning av lagen. Inget kunde vara mera felaktigt.

Även jag har varit utsatt för världens idiot på skitstövelbolaget Lindorff så jag vet vad du pratar om. Underutbildat idiot verkar vara ett krav för anställning på skitstövelföretaget
Personligen håller jag för egen del på att förbereda en process mot skitstövelbolaget. Av praktiska skäl kan denna först startas under hösten, men jag lovar de ska få något att fundera över.
I ärendet har jag mycket bra på fötterna så Lidorffskitstövlarne kommer att inför domstol bevisa sina skitiga affärsmetoder.

När tiden kommer ska jag referera vad utfallet blir men dom kommer troligen först att falla tidigast någon gång under 2009 då jag är berett att gå hela vägen till Högsta Domstolen.

Undrar om familjen Wallenberg är stolta över sitt förvärv i ett så pass oseriöst bolag som mer än gärna sparkar, klämmar åt, inför livegenskap m.m. på gamla, sjuka, arbetslösa, ensamstående förälder m.m.?

//lillstark
Loggat

Execute Justice - Not People
anderskyck
Newbie
*

Antal inlägg: 7

« Svara #5 skrivet: Juli 19, 2008, 11:08:05 »

Inkassobolagen är ena idoter allihop tom kfm tycker det också. Jag har en gammal fordran från en personlig konkurs den har jag hade företag då.
Det var 1996 skulden uppgår till 70000 nu. Under många av dessa år har jag varit arbetslös vad blir det då för inkomster. Nu har jag jobb sedan maj till november. Vad som händer då vet jag inte. Men nu har det blivit löneutmätning jag har även lämnat en accorduppgörelse men det första budet tog de inte.  Att det finns barn med särskilda behov tas inga hänsyn till. Sambon är ilsk och besviken på mig ang detta. Jag har tagit ett lån för att komma ifrån detta. Damen jag pratade med på kfm förstod dessa bekymmer och sa att jag skulle överklaga samt att inkassobolaget är konstiga.
Han sa inderikt att reglerna om kfm måste leva efter är inte vetiga.
Det måste bli ändring på detta alla människor utav olika anledninga måste väl på en chans att leva ett anständigt liv. Stå på er

Anders
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: