Feri1359
Newbie
Antal inlägg: 5
|
 |
« skrivet: Februari 27, 2012, 14:59:24 » |
|
Ville bara veta va kommer det att hända jag har detta brevet...
Två av mina borenärar.(någon av dom man har skuld till) har lämmnat invändning på förslaget till skuldsanering.Där för måste det göras en till prövning av mitt ärende på myndigheten.
det finns ärenden före dig som väntar, därför kan det komma att dröja innan mitt ärendeh tas upp för ny prövning hos jurist.Om juristen bedömer att invändningen är av sådan omfattning och karaktär att kommunicering av denna krävs, kommuniceras om denna handläggningen påbörjas.I annat fall bilr det den första information du får, det beslut som juristen fattar.
det var det brevet som jag fick från kf. HÄR KOMMER FRÅGAN.
Va menas med det va ska jag göra nu? MVH Feri
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
kojak
|
 |
« Svara #1 skrivet: Februari 27, 2012, 15:45:17 » |
|
Vill de inte att du kommer med en invädning? Jag fick det, mot borgenärernas motivering (kopia följde med som bilaga) Beslutet om du ska få skuldsanering eller om man går på samma linje som borgenär som motsatt sig din skuldsanering avgör nu av skusans egen jurist.
|
|
|
Loggat
|
Har pågående skuldsanering. En grundlig förundersökning och en utförlig ansökan var nyckeln för mig, förutom en obetalbar skuld.
|
|
|
Feri1359
Newbie
|
 |
« Svara #2 skrivet: Februari 27, 2012, 20:28:13 » |
|
Nej.det är dom (bankerna) som har komit med Invädning.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Misafe
Jr. Member

Antal inlägg: 62
|
 |
« Svara #3 skrivet: Februari 27, 2012, 21:19:33 » |
|
När en av mina borgenärer hade en invändning, så fick jag möjlighet att göra ett yttrande.. Fick liksom kojak med en kopia på borgenärens invändning..
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
ivkej
|
 |
« Svara #4 skrivet: Februari 27, 2012, 21:21:06 » |
|
Jag vill tolka det som att KFM vill att deras jurister skall se om det finns något håll i invändningarna. om det är det får du yttra dig, i annat fall lätar de ärendet gå vidare med det beslut som redan finns, vilket jag utgår ifrån är inledande skuldsanering för din del, men kanske kan några av våra jurist utbildade tolka annorlunda.
|
|
|
Loggat
|
Personlig erfarenhet med inkasso, skuldsanering och slagsmål med myndigheter. Har överlevt och finns nu på den ljusa sida, men har inte glömt hur det var!
|
|
|
kojak
|
 |
« Svara #5 skrivet: Februari 27, 2012, 21:41:09 » |
|
Ah.. jag är inte heller riktigt säker på var vi befinner oss men tyckte det lät som att du fått ett förslag på betalningsplan vid skuldsanering, att den sedan efter ditt godkännande skickats till alla borgenärer varav två motsatt sig att du ska få skuldsanering. I det läget får man själv yttra sig. Sedan lämnas eget yttrandet + borgenärernas motivering till varför du inte ska då skuldsättning till skusans jurist för beslut.
Men iom att du inte getts tillfälle att själv lämna din syn på din skuldsanering (man behöver inte) så vet jag inte om jag är rätt i tidslinjen... Men om jag är det har du inledande, skusan har fastsällt femårsplanen men nu var man tvungen att lämna till jurist. Beslutet därifrån är avgörande för om du får skuldsanering eller ej.
Under hela inledande-tiden och fram till beslut är det bara att spara pengar, så mycket det går. Sett ur den synvinkeln är det bra att det drar ut på tiden så hinner man stoppa undan mer... men psykiskt är all väntan påfrestande.
|
|
|
Loggat
|
Har pågående skuldsanering. En grundlig förundersökning och en utförlig ansökan var nyckeln för mig, förutom en obetalbar skuld.
|
|
|
Feri1359
Newbie
|
 |
« Svara #6 skrivet: Februari 28, 2012, 18:07:21 » |
|
Tack till ni alla som kommer med info till mig.Jag hoppas på det bästa för mig och mina barn.
Jag har läst era svar men kan inte tolka dom så bra. Kan det bile bra för min del eller va är det för nånt.va kan jag göra?för jag skuldesaneringen eller inte?
Kram till er alla
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Feri1359
Newbie
|
 |
« Svara #7 skrivet: Februari 28, 2012, 18:19:55 » |
|
Hej: Misafe
Va hände sen för dig. fick du det du ville eller va gjorde du?
MVH Feri
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
nattblomma
Jr. Member

Antal inlägg: 51
|
 |
« Svara #8 skrivet: Februari 28, 2012, 18:45:18 » |
|
vad alla menar är att DU borde fått en chans att yttra dej skriftligt till KFM efter dina borgenärers invändningareftersom du måste fått besked från KFM om INLEDANDE o även en betlningsplan i senare skede.Det är den planen borgenärerna protesterar mot..Varför du ej fått det tycker jag är lite konstigt.Men ditt ärende ligger hos KFM jurist mest troligt nu och OM dom behöver kommunicera med dej kan du bli kallad till möte.OM INTE så får du slutgiltigt besked från juristen. Om du får den el inte..ja..samma sits som jag själv o en del andra.Man väntar o väntar o hoppas.Du kan alltid kolla på POIT så om du ser ditt namn där och beslut så vet du att du fått det.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
kontroll-i-kaoset
Newbie
Antal inlägg: 20
|
 |
« Svara #9 skrivet: Februari 29, 2012, 09:50:09 » |
|
Detsamma hände för mig men min handläggare ringde till mig och jag fick berätta igen om hur skulden uppkom. Sen skickade h*n ärendet vidare till juristen för en ny bedömning. Håller mina tummar för oss alla som är i den här situationen!
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Feri1359
Newbie
|
 |
« Svara #10 skrivet: Februari 29, 2012, 19:09:25 » |
|
Hej. nattblomma
Va menar du med POIT? Sorry vet inte va det är.
MVH Feri
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
ivkej
|
 |
« Svara #11 skrivet: Februari 29, 2012, 19:20:45 » |
|
Hej. nattblomma
Va menar du med POIT? Sorry vet inte va det är.
MVH Feri
Post- och Onrikes Tidningar https://poit.bolagsverket.se/poit/PublikPoitIn.do
|
|
|
Loggat
|
Personlig erfarenhet med inkasso, skuldsanering och slagsmål med myndigheter. Har överlevt och finns nu på den ljusa sida, men har inte glömt hur det var!
|
|
|
|