Sidor: 1 [2]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Intrum... HJÄLP  (läst 14949 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
noctumlux
Hero Member

Antal inlägg: 2924

raising hell against injustice

« Svara #15 skrivet: Mars 15, 2012, 23:24:36 »

Sitter i samma sits som bellabus , och undrar om man verkligen ska skriva under med sin namnskrift när man skickar ett brev till IJ? Har för mig jag läst någonstans att dom förfalskat papper till egen vinning så jag är lite skeptisk.

Kan man bevisa att IJ har förfalskat ens namnteckning så är det urkundsförfalskning och då kan inte ens DI rädda dem.
Loggat

Livet är som idrott. Fuskarna försöker hela tiden vinna över de hederliga.
---
pacta non sunt semper servanda.
---
De råd jag ger är min reflektion samt åsikt och skall inte ses som korrekta absoluta sanningar.
---
Noch ein Bier
intrumcleaner
Hero Member

Antal inlägg: 2174

« Svara #16 skrivet: Mars 16, 2012, 06:33:58 »

Sitter i samma sits som bellabus , och undrar om man verkligen ska skriva under med sin namnskrift när man skickar ett brev till IJ? Har för mig jag läst någonstans att dom förfalskat papper till egen vinning så jag är lite skeptisk.

Om du inte skriver under med din namnskrift till IJ när du begär utdrag enligt PuL kan dom strunta i din begäran. Precis som Noctumlux skriver så skulle dom senare använda sig av din namnskrift (kopiera, klipp och klistra) på något dokument så har dom "satt sin sista potatis" eftersom detta är urkundsförfalskning.

Loggat

”Den bästa kunden är den som inte betalar direkt, men som får en påminnelse och sedan inkassokrav." Klarnas/Segoria Inkasso Niklas Adelberth

"Du vi skiter i din bestridan och anmälan till Datainspektionen, du kommer ändå få betala" Jurist på Intrum Justitia
Sidor: 1 [2]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: