jag har hjälpt en nära släkting som blev väldigt sjuk och fick problem med inkasso med hjälp av forumet. Mitt råd är att begära ut dina handlingar från Tingsrätten som avslog din före detta hyresvärds skuld. Med det i handen sök sedan inhibitation tror jag det heter eller resning till Hovrätten. börja med att rentvå dig. Skatttemyndighetern gör inte dig skuldfri, fokusera på dig och din familj och lägg energin för överlevnad. jag hade väntat med att polisanmäla. och måste du polisanmäla är det bara för bedrägeri.
kronofogden kan inte preska ditt ärende, dels är det till en privatperson ochd u har blivit delgiven skulden då gäller det en tioårsperiod. Svensk lagstiftning när den är som bäst. skadeglädjen är den ända sanna glädjen säger dom, men sjunk inte till hans nivå med Skattemydnigheten, det är tramsigt.
Jag håller med dig i vissa punkter här.... h*n ska fokusera på sin familj och lägga sin energi på överlevnad, absolut.
Men sen tycker jag att ett uttryck stämmer ganska bra in här - Skit in, skit ut!
Du ska göra följande tycker jag ( input & förslag välkomnas )
1. Du ska beställa pappren från TR om domen hon fick innan där hyresvärden fick på käften.
2. Överklaga KFM beslut om verkställighet till TR med hänvisning till din TR-dom.
3. Lämna ABSOLUT lite info om filuren till skattmasen, bara skicka ett anonymt mail, ingen speciell energi du behöver lägga på det.
4. Ev Polisanmälan för försök till bedrägeri om ork finnes.
En oriktig skuld ska inte ens KFM röra i med tång, vilket dom verkar ha gjort i detta fallet.... visste dom om att TR avvisade det sist när det va förhandling och ärendet skulle läggas ner och inte fick tas upp igen ? Om "Ja" så ligger en JO-anmälan nära tillhands.