Sidor: 1 2 [3] 4   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Elen  (läst 30480 gånger)
0 Medlemmar och 23 gäster tittar på detta ämne.
Mia
Full Member

Antal inlägg: 128

« Svara #30 skrivet: Oktober 31, 2011, 13:45:41 »

Att det har blivit som det har beror på att jag har tyckt att elräkningen har blivit för stor. Och jag visste inte hur jag skulle göra för att få den mindre. Jag har lärt mig en läxa, detta gör jag inte om igen. Jag antar att jag inte kommer att får hjälp så det är väl bara att leva utan el och börja betala av.
Jag har tyvärr ingen som kan hjälpa mig annars hade jag redan frågat.
Loggat
Paris
Full Member

Antal inlägg: 245

« Svara #31 skrivet: Oktober 31, 2011, 13:51:26 »

För stor, ja men hur mycket för stor då enligt dig?

Jag fick själv en elräkning på 2500 en gång, (E-on)en av   dyraste elbolaget av alla.

Därefter kontaktade jag konsumenternas elrådgivningsbyrå som tillsattes av en  instans  då många hushåll fick elräkningar som liknade ocker.
Det du kan  göra är att teckna avtal med bolaget. vilket jag gjorde i form av låst elavtal
hade du rörlig el i ditt avtal?då blir det dyrt.
Loggat
RonjaRövardotter
Full Member

Antal inlägg: 238

Hemsida
« Svara #32 skrivet: Oktober 31, 2011, 13:51:44 »

Att det har blivit som det har beror på att jag har tyckt att elräkningen har blivit för stor. Och jag visste inte hur jag skulle göra för att få den mindre. Jag har lärt mig en läxa, detta gör jag inte om igen. Jag antar att jag inte kommer att får hjälp så det är väl bara att leva utan el och börja betala av.

Hur stor är skulden du skall betala?
Loggat

http://moneyfighting.bloggplatsen.se

FFF-Full Fart Framåt mot skuldfriheten.
Mia
Full Member

« Svara #33 skrivet: Oktober 31, 2011, 13:53:05 »

Jag har rörligt avtal. Räkningen är på 4500 kr.
Loggat
Paris
Full Member

« Svara #34 skrivet: Oktober 31, 2011, 14:17:17 »

@Mia

Ring  elbolaget och slut ett annat avtal eller byt elbolag, ingen rolig sits du är i, elbolagens överaskninsräkningar  känner man till.

men du hade väl betalat elräkningen? i så fall borde elbolaget sätta på elen ,sedan kan du avtala dom övriga kostnader med  dom.
Loggat
dumle
Hero Member

Antal inlägg: 579

« Svara #35 skrivet: Oktober 31, 2011, 19:20:03 »

Man brukar kunna få delbetala elen, ring direkt nästa gång så borde de hjälpa dig.
Loggat
kenny555
Hero Member

Antal inlägg: 1109

« Svara #36 skrivet: Oktober 31, 2011, 21:26:27 »

Visst har jag tex och andra frågat om hur stor skulden är!!
Inget svar har kommit på hur stor skulden är alls.
Nu vet vi ju om att skulden är på 1 större summa.
Men jag ställer mig en knepig fråga nu!!

Mia du skriver du tyckte och tycker att räkningen är för stor,men även att den är jäääättestor så hjälper det ju inte ens att inte betala
sin elskuld.Sedan tillägger du att du inte vet hur du kan få mindre räkningar eller förbrukning.Även detta hjälper dig ingenting att tro och undra.
Sorry om jag låter tuff och hård men detta är en helt onödig sak du lyckats komma in i.
Min fråga är,du skriver att du har lärt dig.
Ok om du nu har lärt dig så kommer du säkert att hitta utvägen att betala denna skul.
Men sen????Vad sker sedan??För som jag fattar så lär det komma någon mer förfallen räkning under tiden du funderar på hur du ska kunna lösa detta problem.
Har du någon ide??Inkomst som kan ta dig över detta krångel.
För trots allt lider jag med folk som inte ar ström för jösses vintern är på ingång och då är det inget skoj alls
Hoppas du inte har barn för då är det absolut akut.
Berätta gärna din plan
Loggat
Paris
Full Member

« Svara #37 skrivet: Oktober 31, 2011, 22:46:56 »

Det är lätt att dela ut pekpinnar till andra om deras skulder, men ju svårare är det när man sitter i saxen själv.
höga elräkningar har ´många idag och sedan flera år tillbaka.

En del bolag är snabba med att anlita delgivningsman, vet då det hände en jag känner , vips så är skulden kanske 1500 mer mot vad den var i början.
jag hoppas det löser sig för dig Mia eftersom du betalat elräkningen men inte dom x-tra kostnader som tillkom. du gav tunn information om bakgrunden till att dom stängde av elen.
Mitt råd är gör inte som du tidigare skrev i ett inlägg, ingen mening att fråga Soc om hjälp, med den inställningen faller man.
Loggat
Mia
Full Member

« Svara #38 skrivet: November 01, 2011, 13:15:00 »

Jag har fått låna pengar av en släkting, så nu är räkningen betald. Jag hoppas att de sätter pä elen snart.  Jag kommer inte att sätta mig i denna situation igen.
Loggat
RonjaRövardotter
Full Member

Antal inlägg: 238

Hemsida
« Svara #39 skrivet: November 01, 2011, 14:10:56 »

Jag har fått låna pengar av en släkting, så nu är räkningen betald. Jag hoppas att de sätter pä elen snart.  Jag kommer inte att sätta mig i denna situation igen.

Vad bra att du fick hjälp med att betala räkningen.

Men ser man på de inlägg som du har skrivet under det här året så verkar du ha haft problem vid flera tillfällen just med elen.
Se nu till att ta en diskussion med elbolaget och se om du kan göra något åt ditt pris som du betalar, eller om du kan byta elbolag.

Och var noga med att som alla andra säger här, det är så viktigt att före allt annat betala hyran och elen.
Loggat

http://moneyfighting.bloggplatsen.se

FFF-Full Fart Framåt mot skuldfriheten.
Paris
Full Member

« Svara #40 skrivet: November 01, 2011, 16:01:43 »

@Mia
Hoppas??  Jag tror du  måste kontakta elbolaget själv, jag tvivlat att elen sätts på per automatik
Loggat
kenny555
Hero Member

« Svara #41 skrivet: November 01, 2011, 19:52:45 »

Paris har rätt!!!Du måste ringa elbolaget och påpeka att din räkning är betald.
Jag har för mig att dom kollar inte igenom alla betalningar och sätter på elen direkt utan dom tar det efter hand.
För att påskynda ditt ärende så ska du kunna faxa eller mejla dom kvitto på att du har betalat.
Hoppas du slipper  att betala någon avgift för att få strömmen påslagen igen eller att dom begär 1 par tusen enbart som en garanti//Deposition..Skönt att det löste sig för dig
Loggat
Mia
Full Member

« Svara #42 skrivet: November 01, 2011, 20:36:22 »

Jag var tvungen att faxa in ett kvitto på betalningen. Nu har jag ström igen.
Loggat
Paris
Full Member

« Svara #43 skrivet: November 01, 2011, 22:09:31 »

jätte bra  att det  ordnade  sig för dig Mia  Grin
Loggat
kenny555
Hero Member

« Svara #44 skrivet: November 01, 2011, 22:30:21 »

Grattis skönt att det löste sig för dig.
Hoppas vi jagade dig för fullt så du hittade vännen som hjälpte dig Wink
Glöm inte vad vi sa nu
1--Hyran
2--Elen
Ha de bäst hoppas det ordnar sig med allt annat,krånglar det på något ställe så försök att ta itu med problemen innan
det blir allvarligare konsekvenser som detta du upplevt nu.
Mvh
Loggat
Sidor: 1 2 [3] 4   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: