Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Preskriberade kostnader??  (läst 5007 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
wade
Full Member

Antal inlägg: 155

« skrivet: Oktober 18, 2011, 21:13:51 »

Idag kom ett brev från inkasso där de vi ha betalt för kostnader cirka 4 000 kr och enligt deras kravbrev är dessa kostnader från 2002 och jag vet att dessa kostnader är från en konsumtionsskuld (tre årig preskriberingstid) som alltså är betald och jag har inte hört något från detta inkassobolag förrän nu, de skriver att genom utsändande av detta brev så har avbrott i preskriberingen skett, vad göra???
Loggat
noctumlux
Hero Member

Antal inlägg: 2924

raising hell against injustice

« Svara #1 skrivet: Oktober 18, 2011, 21:52:58 »

Idag kom ett brev från inkasso där de vi ha betalt för kostnader cirka 4 000 kr och enligt deras kravbrev är dessa kostnader från 2002 och jag vet att dessa kostnader är från en konsumtionsskuld (tre årig preskriberingstid) som alltså är betald och jag har inte hört något från detta inkassobolag förrän nu, de skriver att genom utsändande av detta brev så har avbrott i preskriberingen skett, vad göra???

Bestrid.
Loggat

Livet är som idrott. Fuskarna försöker hela tiden vinna över de hederliga.
---
pacta non sunt semper servanda.
---
De råd jag ger är min reflektion samt åsikt och skall inte ses som korrekta absoluta sanningar.
---
Noch ein Bier
Usg64
Sr. Member

Antal inlägg: 297

« Svara #2 skrivet: Oktober 19, 2011, 07:39:53 »

Bestrid.

Bestrid.
Det är 2011 nu. Finns inte en chans att dom kan säga att det är ett avbrott om skulden uppkom 2002.
Loggat
bengt
Jr. Member
**

Antal inlägg: 57

« Svara #3 skrivet: Oktober 19, 2011, 11:01:24 »

Om jag inte har fel för mig så är presktiden  10 år för kostnader   så i så fall så är det rätt .
MVH Bengt
Loggat
wade
Full Member

Antal inlägg: 155

« Svara #4 skrivet: Oktober 19, 2011, 13:44:54 »

Är preskriberingstiden verkligen för kostnader verkligen så lång som 10 år?
Kostnadsskulden uppkom ju 2002 så i så fall har det ju preskribering inte infallet ??
Kostnaderna de har angivet är inkassokostnader samt övriga kostnader!
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: