Hej på er..
Har sedan en längre tid läst här på forumet, och tack vare er så beslutade jag mig i juni för att själv skicka in en ansökan om skuldsanering.. Trodde väl egentligen inte på ngt mer än ett avslag, och blev därför själaglad när jag i månadsskiftet juni/juli fick inledande.. Som 36 år, landstingsanställd, ensamstående med 4 barn, en totalskuld på ca 450,000:- så bedömde Skusan mig som en kandidat till sanering.. Dock var inte mina skulder så gamla, men iom den nya lagändringen så togs ingen större notis om det.. Igår kom då förslaget till avbetalningsplan, ett förslag som jag idag godkände.. Å nu återstår ny väntan, ca 6 veckor sa min handläggare att det skulle ta innan ngt besked kom.. Å många av er här tror jag nu kan leva sig in i min nervositet, ångest, förväntan osv.. Känslorna är många, men jag ska försöka koppla bort det.. Hmm, vem försöker jag lura

? Om saneringen beviljas så kommer jag i oktober 2016 ha betalat in 51% av skulden.. Inget är som väntans tider.. Hur vanligt är det med ett avslag när ett förslag gjorts?