Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Transcom  (läst 6030 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
snögubbe
Newbie
*

Antal inlägg: 13

« skrivet: Juli 21, 2011, 16:14:51 »

Fick den begärda skuldspecifikationen idag från Transcom. Längst ner har de skrivit

Citat
Vi har sedan ärendena har blivit registrerade hos oss skickat ut brev med jämna mellanrum i samtliga ärenden till din folkbokföringsadress. Dessa brev kommer vi inte att kunna skicka ut kopior på.

Samtliga ärenden är sedan 2005-2006, och jag har skrivit preskriptionsinvändningar på allt detta.

Har jag fattat saken rätt, att de ska kunna bevisa att de skickat ut brev? För det skriver ju att de inte kan skicka kopior på det.. Eller skriver de alltid så? Blev så osäker nu  Huh?
Loggat
ivkej
Hero Member

Antal inlägg: 1677

« Svara #1 skrivet: Juli 21, 2011, 19:23:08 »

Det är inkasso som ska bevisa de skickat något, så om de inte kan visa kopior, kan det vara svårt att bevisa vad de skickat.
Loggat

Personlig erfarenhet med inkasso, skuldsanering och slagsmål med myndigheter. Har överlevt och finns nu på den ljusa sida, men har inte glömt hur det var!
Patrik1
Hero Member

Antal inlägg: 1704

« Svara #2 skrivet: Juli 21, 2011, 19:58:09 »

Skicka bara....    " Ni vill inte skicka kopior på breven?!?  Får se vad DI säger om det då... Hej sålänge "
Loggat

Det är i motvind, inte i medvind en drake stiger
noctumlux
Hero Member

Antal inlägg: 2924

raising hell against injustice

« Svara #3 skrivet: Juli 21, 2011, 22:27:40 »

Jupp. Bussa DI på dem.

Falska inkassokrav som de inte kan bevisa är inte någon liten sak... Bedrägeri nästan... *hint*, *hint*
Loggat

Livet är som idrott. Fuskarna försöker hela tiden vinna över de hederliga.
---
pacta non sunt semper servanda.
---
De råd jag ger är min reflektion samt åsikt och skall inte ses som korrekta absoluta sanningar.
---
Noch ein Bier
snögubbe
Newbie
*

« Svara #4 skrivet: Juli 22, 2011, 08:42:26 »

Har skickat iväg preskriptionsinvändningarna nu, får se vad svaret blir.
Men då vet jag i alla fall att jag har något att komma med om de inte skulle acceptera det.
Tack!  Smiley
Loggat
snögubbe
Newbie
*

« Svara #5 skrivet: Juli 22, 2011, 16:16:13 »

Fick ett svar via mail nu (skickade både mail och vanligt brev):

Citat
Hej

Vi har beställt avtalskopia samt fakturakopia och återkommer när vi har mottagit dem.

Någon som vet vad som väntas? Borde inte de ha fakturakopior när de stället kravet?
Loggat
snögubbe
Newbie
*

« Svara #6 skrivet: Augusti 02, 2011, 13:15:23 »

Får inga kopior på breven. Inte höll de med om att preskription inträtt heller. Det sista jag skrev var;

Citat
... vill jag att ni omgående sänder mig dokumentation på
de brev ni påstår Er ha sänt mig, datum och till vilken adress, då jag ej
mottagit dessa.
Kan ni ej sända detta och håller kvar kraven, kommer jag kontakta
Datainspektionen, då jag står fast vid att preskription enl.
Preskriptionslag (1981:130) har inträtt.

Fick då som svar:

Citat
Ärende xxxxxxx är avslutat på grund av invändan som avser Tele2 mobil.
I övriga ärenden har jag ställt förfrågan till Tele2 samt Viasat att ni invänder emot preskription och att det nu blir fråga om tingsrätt.

Svaren sickas brevledes till er.

Jag har ju ändå inte fått några brev?? Måste de inte visa breven i tingsrätt? Ska jag bara vänta på att bli kallad nu eller vad ska jag göra? Jag tänkte när jag skrev mailet att ordet datainspektion skulle få dom att pilla fram breven, men icke..
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: