O så träligt....
Eftersom du har varierande inkomster kommer fogden att formulera utmätningen till din arbetsgivare som vad du ska ha kvar efter utmätningen minimum....
Du har den hyra du har, i alla fall till att börja med....
Så du ska ha kvar 4200 när hyra el försäkring fackavgift är betald så din utmätning börjar när du tjänar över 7000+(1000)+4200
Du har med andra ord inget för att tjäna mer än 9500 (skulderna minskar...).
En liten rättning.
El & försäkring ingår i förbehållet på 4549. Man har inte rätt att behålla pengar till det om du inte har försäkringen genom facket och den ingår i fackavgiften krångligt som attan. KFM kan informera hur det gäller exakt.
Är du ensamstående så är ditt förbehåll 4549, utöver förbehållet skall du ha pengar kvar till hyran, om inte KFM tycker du har en oskäligt dyr hyra, vilket dom nog inte kommer att tycka om du nu inte har en bostadsrätt.
Då kommer dom att gladeligen hjälpa dig att sälja den.
Jag får till att du bör ha kvar drygt 11 500 plus minus lite för att täcka dina kostnader. Förbehållet 4549+7000 om det är din hyra.
Du har inte rätt till avdrag för ev parkering.
Allt utöver det kommer nog att ryka.
Akasse avgiften om du är med i en akassa och resor till och från ditt extra jobb har du rätt att behålla pengar till. Du har rätt att behålla en del pengar till ev mediciner.
Men du kommer att behöva kriga med KFM om det, ett simpelt telefonsamtal räcker inte. Du måste nog ha alla papper med dig och försöka få en tid för personligt besök.
Det räcker att en av dina fordringsägare skickar in till KFM för att alla dina ackord rasar.
Även för en struntsumma så drar dom så mycket dom kan i princip. Tills fodringen dom har inne på dig är löst. Det är inte förhandlingsbart med fogden om det.
Vad jag har lärt mig är att dom har 2 sätt att dra.
Endera drar dom allt över en viss summa eller så fastställer dom en summa dom skall dra varje månad då får dom inte dra mer än det och allt utöver den summan får du behålla det är den vanligaste utmätningen.
Det finns massor av information på KFM sida att läsa.
Finns även information här på forumet.
http://www.kronofogden.se/rattsinformation/foreskrifter/kfmfs20101.4.616b78ca12d1247a4b2800017257.html