Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Någon intelligent person där ute som kan hjälpa mig?  (läst 3036 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
tattoo-girl
Newbie
*

Antal inlägg: 10

« skrivet: Juni 13, 2011, 18:40:55 »

Jag behöver hjälp med lite frågor. Detta gäller Kredit-inkasso och ett Handelsbankenlån. Jag får inte riktigt kläm på om dom har köpt skulden av Handelsbanken eller om dom bara är ombud. Jag vet att Handelsbanken äger inkassoföretaget men det är ett aktiebolag så med andra ord så är det ett eget bolag oavsett om Handelsbanken är huvudägare. Detta måste betyda att KI har eget revisionsansvar. Om dom då har köpt skulden från Handelsbanken (vilket verkar mest logiskt) så måste dom väl kunna visa ett denuationsbrev? Eller är jag helt ute och cyklar nu? Jag blir tokig på det företaget. Jag får alltså inte ut några fakturakopior eller till vilka adresser fakturorna skickats eller öht något jag ber om. I princip så får jag bara svaret "Vi anser att preskriptionsavbrott har skett och därför kvarstår ärendet". Det här är som att försöka spika upp gelé på en vägg alltså!  Angry

Så finns det någon som kanske har lite svar?
Loggat

Med intelligens kan man ta sig fram utan utbildning.
Med utbildning kan man ta sig fram utan intelligens. Grin
noctumlux
Hero Member

Antal inlägg: 2924

raising hell against injustice

« Svara #1 skrivet: Juni 13, 2011, 21:35:26 »

Om du inte får gehör för dina förfrågningar, bör ett anmälan lämnas in till DI så fort du bara kan.

De MÅSTE och SKA ge dig all det information som de har om dig när du så önskar få tag i det.
Hänvisa till 26 § PUL.
Loggat

Livet är som idrott. Fuskarna försöker hela tiden vinna över de hederliga.
---
pacta non sunt semper servanda.
---
De råd jag ger är min reflektion samt åsikt och skall inte ses som korrekta absoluta sanningar.
---
Noch ein Bier
tattoo-girl
Newbie
*

Antal inlägg: 10

« Svara #2 skrivet: Juni 13, 2011, 21:49:53 »

Åhå! Ja men det var bra att veta. Då vet jag hur jag ska formulera nästa brev till dom. Wink Tack tack.  Grin
Loggat

Med intelligens kan man ta sig fram utan utbildning.
Med utbildning kan man ta sig fram utan intelligens. Grin
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: