avcobe
Newbie
Antal inlägg: 3
|
 |
« Svara #2 skrivet: Juni 09, 2011, 19:46:13 » |
|
Hej igen
Detta beslut togs efter jag och CSN hadde förlorat kontakten under tio år utan att jag var meddelad (Dom hadde ju inte min adress) : ÖÄ 2441-07 (1 April 2008)
Följande är brevet jag skrev till dem när jag insåg att min skuld enligt lagen, så vitt jag kan se, var preskriberad redan 2008 och pga det egentligen inte längre är indrivbar:
Citat
18 september 2010 Förvaltningsrätten i Härnösand CSN Eskilstuna Box 488 63106 Eskilstuna Sweden
Överklagande av beslut ÖÄ 2441-07 (1 April 2008)
Anleding till överklagande: Ny korrekt information tillgänglig om min adress mellan 20 februari 1998 och 10 juni 2010.
Bifogat är 8 bilagor som visar att min adress mellan 20 februari 1998 och 10 juni 2010 är inte adressen som CSN har sänt sina aviseringar och årsbesked till. Dessa dokument kan framställas i orginalformat vid behov.
CSN har enligt CSNs Folke Erlandsson 13 sept 2010 sänt sina försändelser till dessa adresser: Från 14 maj 1997: 3A Coplestone Rd, London SE15 4AN, Storbritannien. Från 16 sept 2006: 2 Abbey Court, FR, Russel Road, Dooradoyle, Limerick, Irland. Från 10 juni 2010: 45 Strait Portland, UK-Dorset DT5 1HG, Storbritannien.
Jag ber CSN och/eller Förvaltningsrätten i Härnösand att ta en titt på detta, och hoppas det är uppenbart för alla inblandade att CSN's aviseringar och årsbesked mycket osannolikt kan ha nått mig under dessa år.
När dessa förnyade krav kom till mig i juni i år skrapade jag ihop pengar med svårighet under ett par månader och betalade. Eftersom jag inte är en "professionell smitare" visste jag ingenting om preskribering av lån o.s.v. Om jag bara hade sagt "nej" hade ärendet prövats igen, och det hade avgjorts mot korrekt information. Jag vill inte att min okunnighet om lagen ska betyda att jag behandlas annorlunda under lagen.
När CSN kontaktade mig i Dorset UK i juni i år var det på en helt annan adress än den de hade kontaktat under många år. Eftersom domstolens preskriberingsbeslut baseras i stor del på gäldenärens adress tycker jag det hade varit bäst om en process hade startats för att pröva beslutet igen mot ny (adress) information.
Slutligen vill jag klart statera att jag har inte tagit emot aviseringar eller årsbesked från CSN mellan 20 februari 1998 och 10 juni 2010. Jag vill därför att min skuld till CSN ska anses preskriberad sedan 20 februari 2008, och mina betalningar i år ska deklareras som misstag och därför återbetalas till mig.
Slut citat
För en vecka sen skrev dom och sa att min ansökan var avslagen på grund av att jag inte hade givit tillräckligt bevis att jag inte hade bott på adresserna deras utskick hade sänts till. (Förvaltningsrätten i Härnösand, DOM, 2011-05-20, Mål nr 3979-10 E, Domare 3) Jag har emellertid pappersbevis som täcker varje månad från banken som har hand om vårat huslån.
Så nu ska jag överklaga igen och skicka alla dessa bevishandlingar, och se vad som händer.
Är det någon som kan tipsa mig om viktiga prejudicerande fall som kan ge mig stöd i mitt överklagande?
|