Sidor: 1 2 [3] 4 5 ... 8   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: förvånad (okq8 visa kort)  (läst 82331 gånger)
0 Medlemmar och 19 gäster tittar på detta ämne.
Patrik1
Hero Member

Antal inlägg: 1704

« Svara #30 skrivet: April 27, 2011, 19:33:32 »

Patrik1: Gjorde dom kreditkontroll på dig eller?
Jag har relativt hög inkomst men skulder hos KFM så funderar på att ansöka men vill helst inte ha någon onödig uc förfrågan..

Jo, det gjorde dom....  men jag vet inte hur dom gör om man ansöker om 500 bara.... nån annan som vet ??
Loggat

Det är i motvind, inte i medvind en drake stiger
cee
Jr. Member
**

Antal inlägg: 68

« Svara #31 skrivet: April 27, 2011, 19:36:32 »

Var det nån som jag förstod det fick hemskickad med redan beviljad kredit på 500 i så fall hur gjorde ni?
Mailade ni och bad dem skicka hem ansökan med kredit 500kr?
Loggat
dumle
Hero Member

Antal inlägg: 579

« Svara #32 skrivet: April 27, 2011, 19:46:49 »

Till mig kom det bara hem en förifylld ansökan, hade inte gjort något alls för att få det.
Loggat
cee
Jr. Member
**

« Svara #33 skrivet: April 27, 2011, 19:55:55 »

intressant, jag har varit kund hos dom och har en liten skuld kvar hos dem som dras varje månad via löneutmätningen.
När jag har fått års bonusar så har dom betalt ut det utan problem även fast jag haft skuld.

Frågan är om jag som vanlig medlem borde maila dem och be dem skicka att jag vill ha ett med 500kr i kredit....
Vill som sagt åt visa funktionen.
Loggat
jaden
Full Member

Antal inlägg: 126

« Svara #34 skrivet: April 28, 2011, 15:23:06 »

Ansökte på deras site, fick hem papper att skriva under och idag kom kortet med visafunktionen...Underbart!!!!  Precis vad jag söker efter!!! Sökt kredit 500 kr och ingen kreditkoll. När jag ringde in för att aktivera kortet blev jag genast uppmanad att betala in lite pengar, fick tom OCR... Smiley
Loggat
larses60
Hero Member

Antal inlägg: 923

« Svara #35 skrivet: April 28, 2011, 19:51:24 »

Har skickat in ansökan online nu, får se vad som händer...återkommer med info, har ca 120000 statliga hos kfm samt massor med inkasso som väntar runt hörnet tills statliga skulderna är borta....
Loggat
Admin
Administrator
Hero Member

Antal inlägg: 4012

« Svara #36 skrivet: April 28, 2011, 20:52:44 »

Intressant! Cool

Fick i förrgår mitt VISA-kort från OK/Q8 med 500kr kredit som jag inte ens visste att jag hade ansökt om! Cheesy
Det enda som jag vet var att jag skrev på en ansökan om att bli OK/Q8-medlem, ingen aning om att det var ett VISA-kort inblandat ens!

Nu väntar jag bara på att koden till kortet ska dimpa ner i brevlådan!
Loggat

Sanningen ska fram! Inom kort på webben, youtube samt överallt där poddar finns.
www.sanningen-ska-fram.se
Soon....... very soon.......
cee
Jr. Member
**

« Svara #37 skrivet: April 29, 2011, 11:12:45 »

Kan det vara som så att dom inte gör uc på ansökningar om kredit på 500kr?
HAr testat ansöka nu så får vi se..
Loggat
DLuXe
Full Member

Antal inlägg: 200

« Svara #38 skrivet: April 29, 2011, 14:44:01 »

Jag har ett VISA och ett Mastercard. Visa kortet tror jag inte att jag har tagit någon kredit på alls. Mastercarden har 15000 kreditgräns. Tror ni de drar in dessa? Eller hur fungerar det?
Loggat
z2000
Sr. Member

Antal inlägg: 275

« Svara #39 skrivet: April 29, 2011, 16:08:38 »

Beror vad du menar med att dra in dessa. Om man har sökt skuldsanering, och har utnyttjat krediten, så tror jag att det ska ingå i skuldsaneringen. Och antagligen vid inledande så måste dom skicka in bevakningen. Inte helt säkert eftersom jag hade inga krediter som jag använde när jag sökte.
Loggat
anyday_now
Hero Member

Antal inlägg: 599

« Svara #40 skrivet: April 29, 2011, 16:10:59 »

Patrik1: Gjorde dom kreditkontroll på dig eller?
Jag har relativt hög inkomst men skulder hos KFM så funderar på att ansöka men vill helst inte ha någon onödig uc förfrågan..

Jo, det gjorde dom....  men jag vet inte hur dom gör om man ansöker om 500 bara.... nån annan som vet ??

Missade det  Wink Så du fick avslag.....Maken har precis skikat en ansökan om att HÖJA krediten från 500 till 3000 bara för att se vad som händer.Han har inte ens använt de 500:- på kortet..Kanske de inte är så noga med "bara" 500?
Loggat

Jag SKA bli skuldfri. Anyday now....
dumle
Hero Member

Antal inlägg: 579

« Svara #41 skrivet: April 29, 2011, 17:29:24 »

Jag har visa funktinon på mitt kort från swedbank, men det är ingen kredit på det.
Loggat
lesspåallt
Full Member

Antal inlägg: 152

« Svara #42 skrivet: Maj 01, 2011, 15:45:15 »

Åh hojta till vad dom säger om kredithöjningen då jag skulle vilja höja min gräns till 15-2000 kr just för o ha i nödfall om något händer här hemma eller vovven blir akut sjuk..
Jag har haft mitt kort ett tag och dom har ju sett att pengar inkommit på mitt konto o så..
Loggat
DLuXe
Full Member

Antal inlägg: 200

« Svara #43 skrivet: Maj 01, 2011, 17:19:43 »

Beror vad du menar med att dra in dessa. Om man har sökt skuldsanering, och har utnyttjat krediten, så tror jag att det ska ingå i skuldsaneringen. Och antagligen vid inledande så måste dom skicka in bevakningen. Inte helt säkert eftersom jag hade inga krediter som jag använde när jag sökte.

Jag får ingen skuldsanering och är inte så sugen på det heller. Skulden har rätt nyligen kommit till. Den var där från 2007, men blev fastställd nyligen med 124 000 + ränta. Jag tänkte ordna det så snart som möjligt. Men under tiden undrar jag om de drar in mina kreditkort? För jag tänkte försöka undvika kronofogden och försöka förhandla med fordringsägarna direkt istället. Det jag tänkte är att försöka få till det så att jag slipper betala räntan samt försöka få ner kapitalbeloppet mot att jag betalar in hela beloppet på en gång. Då blir det knapert under sommaren. Av anledningen att jag är student så får jag inga pengar från csn under sommaren. Alla pengar jag sparat undan under året som gått försvinner i samband med att skulden betalas av helt. Jag har pengar så att jag klarar hyran och eventuella utgifter under juni månad & juli månad. Men augusti kan bli lite kämpigt, så då hade det varit bra och veta om de drar in mitt kreditkort eller inte. För jag tänkte utnyttja det i augusti för att sen betala in de pengarna i September.
Loggat
z2000
Sr. Member

Antal inlägg: 275

« Svara #44 skrivet: Maj 02, 2011, 07:28:45 »

Om kreditkortet inte har hamnat någonstans, utan är betalt som det ska, så lär det ju inte hända någonting med det.
Loggat
Sidor: 1 2 [3] 4 5 ... 8   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: