Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Meddelar KFM?  (läst 5422 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
wade
Full Member

Antal inlägg: 155

« skrivet: November 23, 2010, 13:49:52 »

Preskriberingstiden för skatteskulder är ju som bekant 5 år, och som jag har fårstått, kan inte förlängas?
Men, vad händer när dessa skulder är preskriberade, meddelar KFM om detta??
Loggat
alvedon
Sr. Member

Antal inlägg: 257

« Svara #1 skrivet: November 23, 2010, 15:42:54 »

Normalt är det 5 år, absolut preskription. Det finns dock en paragraf om förlängning: https://lagen.nu/1982:188 Men vad jag förstått är detta ovanligt.

Mig var det ingen som meddelade iallafall, upptäckte att de bara var borta en dag när jag gjorde en kreditupplysning på mig själv.
Loggat
wade
Full Member

« Svara #2 skrivet: November 23, 2010, 16:29:02 »

Man kan ju ringa till fogden och kolla, det är ju offentliga handlingar och man kan ju då vara anonym, om man vill. Eller…………
Loggat
Patrik1
Hero Member

Antal inlägg: 1704

« Svara #3 skrivet: November 23, 2010, 16:36:14 »

Man kan ju ringa till fogden och kolla, det är ju offentliga handlingar och man kan ju då vara anonym, om man vill. Eller…………

Stämmer fint.... du kan kolla skuld på vem som helst då detär offentliga handlingar.
Loggat

Det är i motvind, inte i medvind en drake stiger
wade
Full Member

« Svara #4 skrivet: November 23, 2010, 16:52:44 »

Stämmer fint.... du kan kolla skuld på vem som helst då detär offentliga handlingar.

Under förutsättning att man kan uppge personnummer på den man vill han upplysning om, och mitt vet jag ju! Smiley
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: