Har med Era tips lyckats fått rätt mot några inkasso,genom att hävda presk.tid.Har även gjort samma bestridande mot Alektum.Fick i dag brev om att de naturligtvis inte godtar min invändan utan vill att jag ska betala,och ärendet består. Jag har bestridit alla mina ärenden hos Alektum.Det är postorder skulder från 2000-2001.Jag bad Alektum visa mig NÄR dessa skulder hade uppstått i mitt bestridande.Jag har inte fått svar på detta.Alektum hävdar att de skickat mig brev till min folkbokföringsadress och därför hävdar de presk.avbrott.Visst de har skickat brev hit under hösten.Jag valde då strutsmetoden,innan jag hittade hit till detta forum.Jag vill inte vara struts längre så jag har tagit tag i min situation nu.Alektum verkar ju vara den minst medgörliga inkassobolaget när jag läst runt här på forumet. Men jag vet ju att skulderna är GAMLA! De kommer ju inte få en spänn heller av mig,är redan på löneutmätning på deltids a-kassa...Har flyttat runt massor pga ett tragiskt hotfullt ex.Så under dessa år 2001 till nu har jag flyttat 5 ggr,och nu sedan 2 år bytt stad åxå.Med och utan eftersändning.Som sagt jag har dumt nog en gång skrivit under en delgivning (de ringde på) men sanningen att säga vet jag inte vilket bolag det gällde.Detta gör mig tokig.
Jag har kollat med Kfm på mina skulder,och inget annat än csn och underhåll ligger där,alltså ha inget inkasso bolag vänt sig dit.Nu till min undran:
Hur skriver jag till Alektum nu.Jag har ju sett att man kan hänvisa till någon dom också,vilken?
Jag läste under Tips att det är gäldenären som skall påvisa att jag fått dessa brev etc...
Jag behöver lite tips om detta! Gärna en mall hur man bäst får resultat.
Det känns himla skönt att ha hittat hit och känna att man inte är ensam om detta elände.Mitt "jobb" just nu är att bestrida samtliga inkasson som dimper ner.Jag har ju nu koll på mina skulder!
Tänker INTE ge upp!