Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Har du fått hyresbidrag av en stiftelse  (läst 13219 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Conny_P
Newbie
*

Antal inlägg: 1

« skrivet: September 29, 2010, 10:57:17 »

Hej!
Jag heter Conny Pettersson och jag är journalist på tidningen Hem & Hyra. I nästa nummer ska jag skriva om stiftelser som ger hyresbidrag, alltså där man kan söka pengar för att få det lite lättare att klara vardagen. Artikeln ska ligga bredvid en tabell med sammanfattning över vilka sådana stiftelser det finns i landet. Undrar om det är någon av er som själv har eller känner någon som fått hyresbidrag från en stiftelse? Behöver svar snabbt, allra helst i dag!

Hälsningar
Conny
Loggat
Nightmare
Hero Member

Antal inlägg: 1384

« Svara #1 skrivet: September 29, 2010, 12:38:36 »

Hej!
Jag heter Conny Pettersson och jag är journalist på tidningen Hem & Hyra. I nästa nummer ska jag skriva om stiftelser som ger hyresbidrag, alltså där man kan söka pengar för att få det lite lättare att klara vardagen. Artikeln ska ligga bredvid en tabell med sammanfattning över vilka sådana stiftelser det finns i landet. Undrar om det är någon av er som själv har eller känner någon som fått hyresbidrag från en stiftelse? Behöver svar snabbt, allra helst i dag!

Hälsningar
Conny

Varför skriver du inte om det väsentliga istället. Alla bidrag skall tas med i beräkningarna när kfm gör sina beräkningar, detta innebär att alla vi skattebetalare betalar massa bidrag för att hjälpa till med t.e.x bostadskostnaden för dom som behöver, m.a.o så går mängder av våra skattepengar ej till det dom är avsedda för. Skandalöst tycker jag att det är.
Loggat
livsrop
Hero Member

Antal inlägg: 890

Hemsida
« Svara #2 skrivet: September 29, 2010, 13:54:00 »

Det är intressant det Conny skriver om också då det bor rika läkare och präster i lägenheter som stiftelser vikt åt "mindre bemedlade" personer för länge sen!

Men vi kan ju passa på att tipsa om annat intressant att skriva om också - det håller jag absolut med om! Troligen vet varken journalister eller så många andra om att statliga bidrag finansierar inkassoindustrin i Sverige genom just bostadsbidrag, handikappbidrag osv i all oändlighet. Så idén som sådan är jättebra!
Loggat

Skam den som ger sig!
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: