Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Familj sökes till radiodokumentär  (läst 12436 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Doris Produktion
Newbie
*

Antal inlägg: 1

« skrivet: September 22, 2010, 17:20:44 »

Hej!

Min kollega Johanna Elkundh intervjuade Tony Westman för TT Spektra om att leva på existensminimum. Vi blev väldigt fångade av vad han berättade, om hur livet är och om hur mediebilden (framför allt på Lyxfällan) av hur det är att leva på existensminimum är missvisande. Vi skulle vilja göra mer på detta ämne, och Sveriges Radio P4 är intresserade av att ta in en dokumentär på ämnet.

I den skulle vi vilja följa en person med familj som lever på detta sätt, följa dem i några vardagssituationer och berätta om familjens liv. De skulle inte behöva vara öppna med sina efternamn eller var de bor, och eftersom det är radio så är det ju ingen som ser dem på bild. Det är berättelsen vi är ute efter, inte någon sorts sensationsjournalistik, och det är föräldern som skulle berätta, så barnen skulle inte bli uthängda på något sätt.

En P4-dokumentär är en halvtimme lång berättelse om en intressant person och sänds i samtliga P4-kanaler i landet.

Om någon av er är intresserad av att var med och berätta, hör av er till Anna Bratt, tel 08-6485581, eller anna@dorisproduktion.se
Loggat
noctumlux
Hero Member

Antal inlägg: 2924

raising hell against injustice

« Svara #1 skrivet: September 22, 2010, 17:36:22 »

Jag hoppas att ni i ett senare skede tar upp hur det är att bli utförsäkrad och hamna i ett ekonomisk svacka pga förlorad inkomst.
Loggat

Livet är som idrott. Fuskarna försöker hela tiden vinna över de hederliga.
---
pacta non sunt semper servanda.
---
De råd jag ger är min reflektion samt åsikt och skall inte ses som korrekta absoluta sanningar.
---
Noch ein Bier
Nightmare
Hero Member

Antal inlägg: 1384

« Svara #2 skrivet: September 23, 2010, 01:00:07 »

Ta gärna en evighetsgäldenär då, där samhället kan få se att vissa blir tvingade att leva på existensminimum där räntorna överstiger det utmätta vilket gör att skulderna bara växer. Moderna tiders slaveri skulle jag kalla det.
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: