Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Kan de göra så här?  (läst 6261 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Bettan
Full Member

Antal inlägg: 134

« skrivet: Maj 19, 2010, 11:38:31 »

Jag fick en teleräkning från Tele 2 idag. Och i den finns ett brev med där det står att
"vid genomgång av de fakturor vi skickat till dig så har vi missat att ta betalat för en del samtal du gjort under de senaste året. De belopp vi kommer att debitera dig är 352 kr exkl moms."

Kan de verkligen göra så?? Jag kan ju inte kolla att det stämmer överhuvud taget. Och i fall det är så att de missat att ta betalt, vilket jag tycker låter väldigt konstigt, så får de väl stå för det och inte komma nu?!
Loggat
anyday_now
Hero Member

Antal inlägg: 599

« Svara #1 skrivet: Maj 19, 2010, 13:36:16 »

Det lät ju väldigt konstigt  Huh? Jag skulle absolut ringa upp och fråga vad de pysslar med...
Loggat

Jag SKA bli skuldfri. Anyday now....
Patrik1
Hero Member

Antal inlägg: 1704

« Svara #2 skrivet: Maj 19, 2010, 19:28:09 »

Jag tycker du ska begära ut specar på ALLA samtal och specar på vad du betalat sen du skaffade abonnemanget... sen begär du uppskov tills du kontrollerat allt dom påstår.  Evil
Loggat

Det är i motvind, inte i medvind en drake stiger
Mats A
Hero Member

Antal inlägg: 748

« Svara #3 skrivet: Maj 19, 2010, 20:54:08 »

Jag tycker du ska begära ut specar på ALLA samtal och specar på vad du betalat sen du skaffade abonnemanget... sen begär du uppskov tills du kontrollerat allt dom påstår.  Evil

Använd Patrik 1's råd. Absolut begär specifikationer.
Loggat

Welcome To My Nightmare ;-)
Bettan
Full Member

Antal inlägg: 134

« Svara #4 skrivet: Maj 20, 2010, 09:20:45 »

Jag har ringt nu och bett att få specar på alla samtal så jag kan kolla så att det stämmer, men det blir ett jäkla jobb! De har också flyttat fram förfallodagen 3 mån utan kostad eftersom det är de som gjort fel. Det var ju bussigt iofs...

Det var något fel i datamaskineriet....som vanligt  Angry
Och det ska vara åtgärdat nu, men det var flera kunder som var drabbade enligt dem.
Loggat
anyday_now
Hero Member

Antal inlägg: 599

« Svara #5 skrivet: Maj 20, 2010, 10:08:08 »

Då kan man faktiskt tycka att de INTE skulle fakturera detta eftersom det var deras fel......de flesta kommer att betala utav bara farten.....
Loggat

Jag SKA bli skuldfri. Anyday now....
Patrik1
Hero Member

Antal inlägg: 1704

« Svara #6 skrivet: Maj 20, 2010, 16:30:24 »

Sen är ju frågan hur långt tillbaka dom gått.... men det blir ett jävla jobb, det blir det. Men det är bara kolla vad dom debiterat & vad du betalat.. sen summa -(minus) summa = det du ska betala eller få tillbaka. Specarna är ju bevisen på vad du ringt för nånting
Loggat

Det är i motvind, inte i medvind en drake stiger
Tore
Full Member

Antal inlägg: 144

« Svara #7 skrivet: Maj 21, 2010, 13:34:37 »

Känner också en person, som fått likadant brev. Minns inte om det också var Tele2 eller Telia.
Men han säger att han ju svårt å veta om han ringt det dom påstår sig säga att dom "glömt" ta betalt för.

Vet dock inte om han kommer ringa och begära nåra samtalslistor eller dyl.
Men det verkar som om det hänt fler än 1 person iaf.
Loggat

denna siGnatur innEhåller absolut inga subliMinala budskap!
aldrIG att Den INdivid jAg är skulle fläcka mitt
PErsoNliGA Rykte med sådana knep!
larses60
Hero Member

Antal inlägg: 923

« Svara #8 skrivet: Maj 22, 2010, 18:47:57 »

jag fick samma och min flickvän också....samt några till som jag känner och har tele2, så troligtvis har alla tele2:s kunder fått en extraräkning....måste ju röra sig om miljoner.....jag tycker att de får skylla sig själva när de missar
Loggat
corner
Hero Member

Antal inlägg: 1464

« Svara #9 skrivet: Maj 22, 2010, 23:55:06 »

http://www.nyhetskanalen.se/1.1647616/2010/05/21/tele2_miss_ger_chockrakningar

Många har blivit drabbade.
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: