Sidor: [1] 2   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Nytt inlägg  (läst 9976 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ulrika Ring
Hero Member

Antal inlägg: 1169

« skrivet: Maj 19, 2010, 10:57:18 »

från Moderater i Civilutskottet.

http://moderatacivilkommitten.wordpress.com/2010/05/17/nytt-rekord-pa-avskrivna-skulder/#comments

Per Ahlin har skrivit en kommetar. Han ska försöka få ut ett mer diskuterande inlägg på bloggen (http://xxxxxxx.blogspot.com) idag eller någon av de närmaste dagarna.

Skriv kommentarer. Man behöver nog inte vara i nivå med Einstein för att räkna ut att det här till största delen är fordringar mellan företag det handlar om. Och bankernas megautlåning till Baltikum. M.m. M.m. Det rör sig med all sannolikhet inte alltför ofta om privatpersoner som får några skulder avskrivna.

...och sedan tycker jag att alla som kommenterat på Moderater i Civilutskottet ska sträcka på sig. Det är, precis som Per skriver, nästan aldrig någon som kommenterar, FÖRUTOM när det gäller skuldsättning och obestånd. Då blir det tryck. På kommentarerna. Och man kan kanske tänka sig att det här är ett "subtilt" sätt för Moderater i Civiluskottet att försöka mota "skuldsatta i grind". In och skriv! Fortsätt visa att ni finns. Sätt tryck. Ge er inte. Stå på er alla. Skriv skriv skriv. Cheesy
Loggat
Ulrika Ring
Hero Member

« Svara #1 skrivet: Maj 19, 2010, 11:51:12 »

Underligt.

Jag skrev nyss en kommentar som Ulrika Ring på Moderater i Civilutskottets blogg. Kommentaren publicerades rakt av. Ingen förhandsgranskning. Bara poof ut i etern. Så brukar det vara.

Så gick jag in på samma blogg, samma inlägg och skulle posta en länk till Per Ahlins svarsinlägg
http://xxxxxxx.blogspot.com/2010/05/ett-lagvattenmarke-av-moderaterna.html
...och skulle posta det som Fattiga Riddare Stockholm. Helt plötsligt får jag ett besked om att "kommentaren inväntar förhandsgranskning". Det måste betyda att man har okejat vissa från att inte behöva förhandsgranska och andra som inte är Okejade måste förhandsgranskas?
Loggat
Ulrika Ring
Hero Member

« Svara #2 skrivet: Maj 19, 2010, 15:47:28 »

...och nu har Katarina varit inne och svarat. tja vad ska man säga... Ni kanske kan svara klokare än jag. Vi kan ju alla förstå att man inte skrivit av 68 miljarder skulder med privatpersoner som gäldenärer. Det är som Sune skriver. Man blandar ihop äpplen och päron lite som man vill.
Loggat
corner
Hero Member

Antal inlägg: 1464

« Svara #3 skrivet: Maj 19, 2010, 16:12:11 »

....men vem tror på att bankerna skulle sluta låna ut pengar? Det är ju det de LEVER på. Ingen välgörenhet där inte...
Loggat
Ulrika Ring
Hero Member

« Svara #4 skrivet: Maj 19, 2010, 23:04:25 »

@Corner Nä just det. Precis.

...och det kanske är många som har skrivit men som inte godkänts ännu. Men det är ändå allför få... Ni kan inte tycka att uttalandet är ok? Skriv och protestera!
Loggat
Paris
Full Member

Antal inlägg: 245

« Svara #5 skrivet: Maj 19, 2010, 23:18:22 »

Det  var inget  långt inlägg Katarina Brännström skrev,, av min tolkning att döma, så tycker hon,  uch fy va jobbigt , måste jag svara,  suuuck  !
så engagerad var hon Angry
Loggat
Ulrika Ring
Hero Member

« Svara #6 skrivet: Maj 19, 2010, 23:37:51 »

ändå, skriv inlägg. Det är jätteviktigt. jag kan inte nog upprepa hur viktigt det är. Skriv inlägg.
Loggat
anyday_now
Hero Member

Antal inlägg: 599

« Svara #7 skrivet: Maj 20, 2010, 09:04:24 »

Jag svarade (kommentaren inväntar granskning, haha tror jag det) mest för att jag blir så j-a förbannad.

Den här Katarina kommer ge mig hjärnblödning.

Jag önskar hon kunde sitta framför mig så-jag-långsamt-kunde-förklara-för-henne-vad-överskuldsättning-är...

...HON SKULLE ÄNDÅ INTE FÖRSTÅ.

Katarina är fel person att försöka påverka hon har 0 koll, däremot är det ju såklart viktigt att fortsätta kommentera!!!
Loggat

Jag SKA bli skuldfri. Anyday now....
Ulrika Ring
Hero Member

« Svara #8 skrivet: Maj 20, 2010, 11:01:33 »

Till alla som inte får sina kommentarer genomsläppta på Moderater i Cilvilutskottets blogg. Skriv kommentarerna på min blogg så går jag in och skriver på "deras" blogg att det finns kommentarer på min blogg. Det är några IGEN som inte får sina kommentarer publicerade där. Men vi går runt det. skriv på min blogg. Då kommer dom läsa i alla fall.
Loggat
Mats A
Hero Member

Antal inlägg: 748

« Svara #9 skrivet: Maj 20, 2010, 11:18:43 »

Jag fick min publ. direkt. Så var det inte förra gången. Märkligt.
Loggat

Welcome To My Nightmare ;-)
Ulrika Ring
Hero Member

« Svara #10 skrivet: Maj 20, 2010, 12:10:23 »

Det var då värst vad Moderaterna i Civilutskottet fokuserar på obeståndsfrågor nuförtiden...

nytt inlägg
http://moderatacivilkommitten.wordpress.com/2010/05/19/sms-laneforetag-far-tuffare-krav/

jag har också ett inlägg, kopplat till det, på bloggen
http://xxxxxxx.blogspot.com/2010/05/assa-forsoker-man-igen.html
Loggat
anyday_now
Hero Member

Antal inlägg: 599

« Svara #11 skrivet: Maj 20, 2010, 13:57:55 »

Mycket bra svarat Ulrika!kanske kan du bjuda in politikerna till kurs hos dig? Smiley
Loggat

Jag SKA bli skuldfri. Anyday now....
Ulrika Ring
Hero Member

« Svara #12 skrivet: Maj 20, 2010, 14:08:21 »

@anyday_now 

*skrattar* jag sätter en skinande blank och nyproducerad femma på att när vi får vår lokal - vilket vi hoppas inte ska vara alltför långt borta - och bjuder in politikerna på "kurs" så kommer do(m) nog inte ens att röra inbjudan utan att använda tång. Jag tror inte det hjälps att jag skulle locka med en sjurättersmiddag!
Loggat
Paris
Full Member

Antal inlägg: 245

« Svara #13 skrivet: Maj 20, 2010, 14:09:09 »

ja det var bra skrivet av dig Ulrika,  men det viktigaste är om det resulterar i något,

dom andra bra inläggen samt ditt engagemang Ulrika har inte resulterat i mycket,,

jag grubblar och funderar i huir man ska göra för att politikerna ska fatta,

jag tror  att Annsies inlägg om ett parti eller demonstration kan vara något ,

vad tror ni andra?
Loggat
Ulrika Ring
Hero Member

« Svara #14 skrivet: Maj 20, 2010, 14:35:55 »

@Paris
ja inte F_N går det fort inte... Det ena behöver inte utesluta det andra. Det finns många sätt att synliggöra problemet.

Jag tycker det är fantastiskt att "forskarvärlden" på allvar börjat undersöka vad det är som pågår. Exvis Mattias Savemark som hårdstuderar ren statistik och försöker hitta strukturer.

Bloggarna gör sitt. Internet är fantastiskt.

Om någon vill organisera en demonstration så vore det i sig fantastiskt. "Allt synliggörande är bra synliggörande".

Och något har hänt, jag har sedan bara igår fått flera samtal från olika journalister. Vad DET resulterar i vet vi naturligtvis inte. Och som sagt, inte går det undan inte..
Loggat
Sidor: [1] 2   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: