student
Newbie
Antal inlägg: 46
|
 |
« skrivet: Maj 16, 2010, 14:52:17 » |
|
Hej länkar till en websida som lagt upp en artikel som publicerades den 10 maj, skriven av J Ertsborn m fl. Suveränt att fler börjar debattera ämnet och politiker framförallt.. www.d4m.se
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Patrik1
|
 |
« Svara #1 skrivet: Maj 16, 2010, 15:23:08 » |
|
Danke... mkt bra där
|
|
|
Loggat
|
Det är i motvind, inte i medvind en drake stiger
|
|
|
Mats A
|
 |
« Svara #2 skrivet: Maj 16, 2010, 16:43:06 » |
|
Var det inte dom som gick ut och varnade för att det skulle startas ett parti? A.n.g namnlistorna etc. "Skriv inte på" har jag för mig att det stod på deras hemsida i vintras.
|
|
|
Loggat
|
Welcome To My Nightmare ;-)
|
|
|
corner
|
 |
« Svara #3 skrivet: Maj 16, 2010, 16:51:13 » |
|
Ja, det var de fyra musketörerna som varnade för partiet och uppmanade skuldsatta att inte skriva på.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Patrik1
|
 |
« Svara #4 skrivet: Maj 16, 2010, 16:54:25 » |
|
Ja, det var de fyra musketörerna som varnade för partiet och uppmanade skuldsatta att inte skriva på.
Why ?? Nån idé dom haft själva eller ?
|
|
|
Loggat
|
Det är i motvind, inte i medvind en drake stiger
|
|
|
corner
|
 |
« Svara #5 skrivet: Maj 16, 2010, 17:01:34 » |
|
Personliga motsättningar, tror jag, för om jag inte missuppfattat saken är de Fyra gamla musketörerna ett gäng f.d. medlemmar i det som en gång var föreningen Fattiga Riddare, den som kidnappades/övertogs genom nån slags kupp vid ett årsmöte och sen gick i konkurs på grund av fiffel med löner och arbetsgivaravgifter etc för många år sedan, och som jag tror idag har mynnat ut i nån annan gruppering.
Himla bra att överskuldsatta attackerar andra överskuldsatta, det är nog bara Inkassobolagen som jublar när det händer.
OBS att föreningen Fattiga Riddare som gick i konkurs INTE har något med det här forumet Fattiga Riddare att göra, vi har inget med den soppan att göra och det här forumet drivs helt ideellt av Admin som privatperson, det har inget gemensamt med gamla föreningens smutsiga byk. Utom möjligtvis namnet då.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
Paris
|
 |
« Svara #7 skrivet: Maj 17, 2010, 23:02:22 » |
|
Hej länkar till en websida som lagt upp en artikel som publicerades den 10 maj, skriven av J Ertsborn m fl. Suveränt att fler börjar debattera ämnet och politiker framförallt.. www.d4m.seSuperbra, fler inlägg har det skrivits i brännströms blogg,, men hon har inte svarat på dom
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
lasseh
|
 |
« Svara #8 skrivet: Maj 18, 2010, 12:39:31 » |
|
Tack för tipset , Leffa, riktigt intressant läsning, bl a om absolut presk
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Leffa
|
 |
« Svara #9 skrivet: Maj 18, 2010, 13:14:20 » |
|
Tack för tipset , Leffa, riktigt intressant läsning, bl a om absolut presk
Glöm allt om absolut preskription då trådarna är gamla. Jag var den tron att det var möjligt men det är det knappas idag. Många var det av hos som drömde om just det eftersom vi hade gamla och mycket tunga skulder. Nu vet vi svaret. Man vill inte göra några större förändringar och låt säga att absolut preskription är nog minst 10 år bort och man ska räkna med hela processen. Polletten och jag faller på samma sak och det är Kredit-inkasso och handelsbanken som måste vara branschens största svin. Fråga varför hänvisar alltid Kredit-inkasso till att man ska söka skuldsanering? Svar; Inte för att dem vill vara snäll utan för att dem vinner på det i längden. Om 20 000 till 30000 personer fick skuldsanering varje år skulle dem nog sluta ganska fort med det rådet.. Leif
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Annsie
|
 |
« Svara #10 skrivet: Maj 18, 2010, 15:43:57 » |
|
Med en jätte risk att låta tjatig så går jag på med frågan igen  Vad är problemet med att starta ett nytt parti? Man kommer aldrig få någon ordning och rättvisa i dessa frågor med de redan etablerade partierna och som skuldsatt är det helt omöjligt att ta sig in i de redan etablerade partierna för att få en påverkande position.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Paris
|
 |
« Svara #11 skrivet: Maj 18, 2010, 18:53:50 » |
|
Bra Annsie att du tar upp ämnet, jag tycker också att något behöver göras, mera krafttag det som jag undrar över är om FR har möten någon gång ? det verkar inte så, Du har lite fel att man inte kan ta sig in i dom redan etablerade partierna, valet 2006 cirkulerade (M)politiker som hade betalningsanmärkningar , media blåste upp det som skuld och skam , jag tror det var i täby kommun,stockholm, politikerna förklarade det med att dom haft företag som gick i konkurs, sen skrev tidningarna inget mer om det.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Annsie
|
 |
« Svara #12 skrivet: Maj 19, 2010, 08:37:19 » |
|
Paris... Jag tror det är skillnad på betalningsanmärkning och betalningsanmärkningar. Att vara moderat och gått i konkurs är inget skamligt, men att vara överskuldsatt och vilja förändra och förbättra för det som har det svårast i samhället det är omöjligt. Inte enns sossarna skulle släppa in mig i sitt beslutande organ. Så länge inge parti tar denna fråga om överskuldsatta på allvar kommer det absolut inte hända någonting. Inga förändringar kommer ske med skuldsaneringslagar eller annat heller för den delen. Att samla sig i grupp för att protestera har inget värde idag, för att man blir varken sedd eller hörd ändå. Ta bara hur länge och dåligt det arbetat med att förändra befinlig skuldsaneringslag. INGET HÄNDER !
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|