Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Skuldfri :) .. eller ??  (läst 4362 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
carinah1
Newbie
*

Antal inlägg: 4

« skrivet: Maj 05, 2010, 23:47:15 »

För några veckor sedan blev jag HELT SKULDFRI hos Kronofogden ... JIPPI !!!! Fy fan så skönt 
2005 tillskev jag även en del Inkassobolag och frågade om ev skulder och hur gamla dom var m.m då jag ej erhållit kravbrev
En del svarade och avskrev skulderna, någon (Intrum) skickade till Kfm, där jag överklagade och då drog dom tillbaka och avskrev ärendet 
MEN !! Idag fick jag 2 brev från Prioritet Inkasso på några gamla skulder från 1991, som jag verkligen inte ens fått ett endaste brev om (gamla parkeringsskulder) Å detta är verkligen sant.
Dom fick inte heller någon förfrågan om ev skulder hos dom av mej 2005

Dessa skulder är ju preskiberade för läääängesen, då jag ej emottagit några krav från dom .. inga brev, delgivning, aldrig hos KFM .. så varför skickar dom ett ev. krav nu ?? ... För att jag är skuldfri nu eller ?? ... Kan dom ha sådan superkoll ?? Det är inga hysteriska summor heller !

Hur gör jag nu då ? .. Skall jag svara dom, ifrågasätta kravet eller vänta på att de skickar till KFM och klaga där .. för nu är jag helt REN hos Kronofogden och vill verkligen inte hamna i deras klor igen när jag äntligen fixat detta  Undecided

/Carro

Loggat
mna
Newbie
*

Antal inlägg: 26

« Svara #1 skrivet: Maj 06, 2010, 01:31:11 »

Låter som att du ska skicka ett enkelt brev där du hävdar att de är preskiberade.
Antagligen en vild chansning från deras sida. Förhoppningsvis inser de att det inte lönar sig.
Går de till KFM får du invända igen, men kanske lite mer detaljerat - att du inte hört av dem, att de dröjt för länge med att gå till KFM osv.
Loggat
carinah1
Newbie
*

Antal inlägg: 4

« Svara #2 skrivet: Maj 06, 2010, 10:11:59 »

Tack för svar   Cool
Då skall jag skicka ett rekommenderat brev  så dom inte i efterhand kan säga att de ej fått något  Evil

Skall meddela hur det går  Roll Eyes
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: