Sidor: 1 [2]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: va menas med detta  (läst 15562 gånger)
0 Medlemmar och 7 gäster tittar på detta ämne.
Nightmare
Hero Member

Antal inlägg: 1384

« Svara #15 skrivet: Maj 01, 2010, 03:16:54 »

Ge er. Fokusera på det väsentliga i stället för att gnabbas om skitsaker.
Jag kan slå vad om att ifall ni hade träffats så hade ni säkert satt på varandra.  Grin Grin Grin
Loggat
500%ränta
Full Member

Antal inlägg: 229

« Svara #16 skrivet: Maj 01, 2010, 10:13:12 »

Grin Grin Grin Grin Grin
 Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy
Loggat
carisma
Hero Member

Antal inlägg: 1429

« Svara #17 skrivet: Maj 01, 2010, 10:49:05 »

vore kul om tråden höll sig till det den handlade om .. samt alla andra trådar på forumet .. börjar tycka att vissa eller många trådar har börjat spåra ur mycket den senaste tiden på forumet..

Samt inte för jag vill hoppa  på någon men sluta 500%ränta  och tjafsa i varenda tråd om sådant som inte hör till tråden/trådarna... iaf jag börjar ledsna o läsa på forumet då jag tycket  det börjar bli smetigt i många trådar  nu  Huh?
Loggat

en som inte skäms för sina skulder idag
anno
Full Member

Antal inlägg: 246

Kunskap är makt !

« Svara #18 skrivet: Maj 01, 2010, 12:20:09 »

Bra talat  Carisma ,  jag har kliat mig i huvudet för att få in 500 mannen på rätt spår Smiley
Loggat

Anno92
kenny555
Hero Member

Antal inlägg: 1109

« Svara #19 skrivet: Maj 01, 2010, 12:24:49 »

Toppen Carisma du tar orden från de flesta här.Kanske han lyssnar till andra.
Jag ser en del andra kommer mer eller mindre med småpåpekningar ang detta.
Jag tycker med det är bättre att samsas än att bara rota i alla trådar.
500 mannen har blivit som en följetong där alla följer denna mannens framfart.
Blommor till Carisma för ett bra resonemang
Loggat
anno
Full Member

Kunskap är makt !

« Svara #20 skrivet: Maj 01, 2010, 12:34:13 »

Jag  fattade inte vart 500 mannen ville komma, i mina öron verkar han desperat vilket jag kan förstå eftersom jag själv varit där dvs inkomsten är mindre än skulder. men ack det blev lite rörigt Huh?
Loggat

Anno92
500%ränta
Full Member

Antal inlägg: 229

« Svara #21 skrivet: Maj 01, 2010, 13:14:10 »

nej anno. jag är långt ifrån desperat.
Loggat
anno
Full Member

Kunskap är makt !

« Svara #22 skrivet: Maj 01, 2010, 13:20:30 »

ok,bra.,  Smiley jag fick det intrycket eftersom du hade ungefär var 5 ,10 min skrivit i nästan varenda forum, ditt namn fanns överallt ,, omöjligt att låta bli att läsa, en del av det du skrev va bra, en del annat du skrev var för mig förvirrande Huh? 

Smiley
Loggat

Anno92
anno
Full Member

Kunskap är makt !

« Svara #23 skrivet: Maj 01, 2010, 13:30:17 »

nej anno. jag är långt ifrån desperat.

Bra 500% ränta ta de lugnt !!
Loggat

Anno92
Robert36
Hero Member

Antal inlägg: 1261

Hemsida
« Svara #24 skrivet: Maj 02, 2010, 21:24:50 »

Hej
Intrum Justitia har fem st bolag registrerade, tre i Sverige och två utomlands. Av någon anledning har dom överlåtit fordran till ett annat bolag inom den egna koncernen. Jag tror inte att detta har någon direkt betydelse för dig utan det är säkert av något skattetekniskt skäl dom har överlåtit fordran mellan sina egna bolag. Det ena bolaget (säljaren) drar av förlusten samtidigt som fordran finns kvar inom koncernen.

Mvh
Varinder
Hur fiffigt som helst, vid upprättande av resultaträkningen kan man flytta tillgångar till en koncernsyster som ligger i ett annat land. På så vis kommer man undan skatt. Och de är de här bolagen som du, jag och vi sponsrar med det vi betalar i skatt. De tillåts att utnyttja just DIG för en symbolisk summa, speciellt i förhållande till den icke-skatt de betalar i Sverige. Någon har tänkt fel...
Loggat

Mimosa
Hero Member

Antal inlägg: 901

« Svara #25 skrivet: Maj 03, 2010, 09:54:46 »

Hej
Intrum Justitia har fem st bolag registrerade, tre i Sverige och två utomlands. Av någon anledning har dom överlåtit fordran till ett annat bolag inom den egna koncernen. Jag tror inte att detta har någon direkt betydelse för dig utan det är säkert av något skattetekniskt skäl dom har överlåtit fordran mellan sina egna bolag. Det ena bolaget (säljaren) drar av förlusten samtidigt som fordran finns kvar inom koncernen.

Mvh
Varinder
Hur fiffigt som helst, vid upprättande av resultaträkningen kan man flytta tillgångar till en koncernsyster som ligger i ett annat land. På så vis kommer man undan skatt. Och de är de här bolagen som du, jag och vi sponsrar med det vi betalar i skatt. De tillåts att utnyttja just DIG för en symbolisk summa, speciellt i förhållande till den icke-skatt de betalar i Sverige. Någon har tänkt fel...

Fy tusan....nu blir jag arg för jag har också fått likadant brev på en struntsumma  Angry Angry
Loggat

Man kommer fram trots snigelfart
Sidor: 1 [2]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: